تشدید نبرد در شرق صنعا و پیامدهای آن

عملیات زمینی عربستان در جبهه نِهم که با هدف ورود به صنعا آغاز شد، بیش ازپیش فریبکاری و عدم جدیت سعودی‌ها در پایبندی به راه‌حل سیاسی و مفاد توافقات صلح را نمایان ساخت.

تشدید نبرد در شرق صنعا و پیامدهای آن

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻عملیات زمینی عربستان در جبهه نِهم که با هدف ورود به صنعا آغاز شد، بیش ازپیش فریبکاری و عدم جدیت سعودی‌ها در پایبندی به راه‌حل سیاسی و مفاد توافقات صلح را نمایان ساخت. ائتلاف متجاوز از 6 ماه قبل، بازیابی توان تجهیزاتی و عملیاتی خود را با هدف فعال‌سازی جبهات زمینی و دست‌یابی به اهرم فشاری تعیین کننده در مذاکره با انصارالله آغاز کرده بود:

🔶عربستان به‌رغم ناکامی در اجرای توافق ریاض و به دلیل هراس از دست برتر انصارالله در صحنه میدانی، عجولانه به سمت فعال‌سازی جبهه زمینی به موازات تقویت سیستم پدافندی پیرامون تأسیسات خود اقدام کرد، تا از خویشتن‌داری و آتش‌بس یکطرفه انصارالله در ماه‌های اخیر نهایت استفاده را برده و موازنه موجود را برهم بزند.

🔶سعودی‌ها با بی‌اعتنایی به پیامدهای اختلاف عمیق اخوانی‌ها و شورای انتقالی، به‌شکلی ناشیانه به تقسیم کار میان آن‌ها در راستای تجمیع قوا اقدام کردند که همین امر سنگ‌بنای شکست سنگین آن‌ها در جبهه نِهم را گذاشت و پمپاژ رسانه‌ای ائتلاف برای تضعیف روحیه نیروهای انصارالله را نیز خنثی نمود.

🔶تک سنگین و موفق انصارالله پس از دفع تهاجم اولیه، نشان از پختگی تاکتیکی و عملیاتی روزافزون انصارالله در جبهه زمینی به موازات رشد توانمندی‌های موشکی، پهپادی و پدافندی دارد.

🔶انصارالله در این نبرد ضمن تسلط بر مواضع استراتژیک و عقب راندن نیروهای ائتلاف از محل استقرار اولیه‌شان، به مقادیر قابل توجهی تجهیزات مدرن و اطلاعات نظامی دست یافت که آثار مثبت آن در عملیات‌های بعدی خود را نشان خواهد داد.

🔶تشدید بمباران هوایی و اقدامات ایذایی عربستان در ساحل غربی و جبهه مرکزی یمن به همراه ناتوانی سازمان ملل در اجرای مفاد توافقات قبلی، اراده انصارالله برای گذار از آتش‌بس یکطرفه و شروع موج جدیدی از حملات موشکی- پهپادی به تأسیسات راهبردی عربستان و امارات را تقویت کرده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه