رئیس‌جمهور ترکیه: نمی‌توان از خلیفه حفتر انتظار احترام به آتش‌بس لیبی را داشت

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی مستقر در شرق لیبی اعلام کرده است نباید از حفتر انتظار احترام به آتش‌بس میان ارتش ملی و دولت مستقر در طرابلس را داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه: نمی‌توان از خلیفه حفتر انتظار احترام به آتش‌بس لیبی را داشت

❇️ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی مستقر در شرق لیبی اعلام کرده است نباید از حفتر انتظار احترام به آتش‌بس میان ارتش ملی و دولت مستقر در طرابلس را داشت.

❇️ این گفته اردوغان پس از آن صورت گرفته است که مواردی از نقض آتش‌بس توسط ارتش ملی گزارش شده است. وی افزود که غیرممکن است از چنین فردی انتظار رحم و درک شرایط را داشت.

❇️ ترکیه از دولت مستقر در لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است حمایت کرده و ارتش ملی به رهبری حفتر را نامشروع می‌داند. هفته گذشته نشستی در برلین با حضور دو طرف درگیر در جنگ و کشورهای ذی‌نفع در لیبی برگزار شد که در پایان طرف‌ها بر احترام به آتش بس در این کشور تأکید کردند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-libya-security-turkey/erdogan-says-haftar-cannot-be-expected-to-respect-libya-truce-idUSKBN1ZP08M?il=0)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه