اهداف فشار حداکثری، از تغییر رفتار تا فروپاشی سرزمینی

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه تی‌بی‌ان مورخ اول بهمن 1398 به بهانه یهودستیزی آلمان نازی، به ایران حمله کرد.

اهداف فشار حداکثری، از تغییر رفتار تا فروپاشی سرزمینی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه تی‌بی‌ان مورخ اول بهمن 1398 به بهانه یهودستیزی آلمان نازی، به ایران حمله کرد. به نقل از «تایمز اسراییل» او در این مصاحبه گفت:«درس آشویتس این است که چیزهای بد را وقتی کوچک هستند متوقف کنید. ایران چیز بدی است که کوچک هم نیست و با سلاح هسته‌ای می‌تواند بزرگ‌تر شود».

🔶 طبعاً اگر منظور نتانیاهو تجزیه تمامیت ارضی ایران نبود، می‌توانست صرفاً به براندازی جمهوری اسلامی اشاره کند. ولی او صراحتاً تأکید کرده باید با حذف مؤلفه‌های قدرت سخت نظام، امنیت ارضی ایران به مخاطره بیفتد.

🔶 الحاق اسمی جولان به رژیم صهیونیستی و حمایت این رژیم از استقلال کردستان عراق نشان می‌دهد توطئه‌های صهیونیسم محدود به فلسطین نبوده و با حذف یا حداقل تضعیف جدی جبهه مقاومت، مسیر برای تجزیه دولت‌های آسیای غربی به خصوص ایران، عراق و سوریه هموارتر خواهد شد. این تحولات این احتمال را تقویت می‌کند که ترور سردار سلیمانی نه صرفاً واکنش آمریکا به تنش‌های سیاسی و نظامی اخیر عراق، بلکه اقدامی با برنامه‌ریزی پیشینی است تا توان برون‌مرزی ایران محدودتر شود.

🔶 ترامپ مدعی است آمریکا نه‌تنها در پی تغییر حکومت ایران نیست بلکه صرفاً قصد دارد از عدم دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای اطمینان یابد. ولی افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان‌وبلوچستان پس از خروج آمریکا از برجام و تشکیل «شورای مدیریت دوران گذار» با هدف پیوند گرایش‌های گوناگون اپوزوسیون برانداز، نشان می‌دهد سیاست آمریکا به تقویت گروه‌های معارض ایران سوق یافته است.

🔶 کمپین «فشار حداکثری» به مثابه طیفی است که از تغییر رفتار در کوتاه‌مدت تا براندازی و نهایتاً فروپاشی سرزمینی ایران در بلندمدت را در بر می‌گیرد. آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش منتظرند تا گذر زمان تأثیر فشارهای اقتصادی و امنیتی را تعمیق داده و با حذف مؤلفه‌های قدرت ایران اعم از نفوذ منطقه‌ای و توان موشکی، ضربه نهایی را وارد سازند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه