رابطه مالی منافقین با احزاب راست افراطی در اروپا

خوزه ماریا ایروگو، کارشناس تروریسم در اسپانیا طی یادداشتی در روزنامه الپایس فاش نمود سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) در 2013 با اهدای حدود یک میلیون یورو به تعدادی از اعضای حزب پوپولیستی «مردم» در اسپانیا، آن‌ها را ترغیب به انشعاب و تشکیل حزب جدیدی به نام «ووکس» با گرایش ملی‌گرایی راست‌گرایانه و افراطی نمود.

رابطه مالی منافقین با احزاب راست افراطی در اروپا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 خوزه ماریا ایروگو، کارشناس تروریسم در اسپانیا طی یادداشتی در روزنامه الپایس فاش نمود سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) در 2013 با اهدای حدود یک میلیون یورو به تعدادی از اعضای حزب پوپولیستی «مردم» در اسپانیا، آن‌ها را ترغیب به انشعاب و تشکیل حزب جدیدی به نام «ووکس» با گرایش ملی‌گرایی راست‌گرایانه و افراطی نمود. طبق این یادداشت منافقین بین دسامبر 2013 تا آوریل 2014 با پرداخت حدود 970 هزار یورو عموم هزینه‌های حزب اعم از اجاره و وسایل دفاتر، هزینه‌های تبیلغات انتخاباتی و همچنین رشوه‌هایی نیز به نمایندگان حزب در مجلس پرداخت کرده‌اند. سه نکته مهم درباره روش کمک‌های مالی منافقین به این حزب برجسته شده است:

1️⃣ پیشینه این رابطه به ارتباط با ویدال کوادراس، مؤسس حزب در زمان نمایندگی‌اش در پارلمان اروپا در بروکسل بازمی‌گردد

2️⃣ این مبالغ با بیش از 140 واسطه بین سازمان منافقین با این حزب منتقل شده

3️⃣ نام حدود هزار حامی اهداکننده این مبالغ در آلمان، ایتالیا، سوئیس، کانادا و آمریکا پنهان مانده است

🔷 در این راستا، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در سه حوزه می‌تواند به فعالیت‌های بین‌المللی منافقین علیه ایران واکنش نشان دهد.

✅ دیپلماسی رسمی: در این حوزه با استناد به سابقه تروریستی منافقین در داخل و خارج از کشور، تلاش جدی برای ثبت این فرقه در لیست گروه‌های تروریستی دولت‌های غربی صورت بگیرد و حداقل تناقض این دولت‌ها در مواجهه با تروریسم نمایان شود. هم‌چنین لازم است ارتباط نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در اتحادیه اروپا با نمایندگان پارلمان اروپا تقویت و خلأ حضور ایران در اتمسفر موضوعات حقوق بشری این نهاد که فرصت سوءاستفاده را در اختیار منافقین نهاده، به نحو مناسب تکمیل شود.

✅ دیپلماسی عمومی: ارتباط‌گیری نمایندگی‌های دیپلماتیک یا فعالان رسانه‌ای ایران با احزاب سوسیال‌دموکرات و ان‌جی‌اوهای ضد تروریسم در اتحادیه اروپا و هم‌چنین لابی‌های سیاسی و رسانه‌ای مخالف نومحافظه‌کاران در آمریکا به هدف تبیین سابقه ضد حقوق بشری منافقین در عرصه جهانی مانند همکاری با رژیم بعث در کشتار مردم عراق به ویژه کردها که می‌تواند موقعیت احزاب راست‌گرای حامی منافقین در غرب را در افکار عمومی به مخاطره بیاندازد.

✅ حقوقی: پیگیری اتهام پولشویی و عملکرد غیرشفاف منافقین در فرآیندهای دریافت و پرداخت کمک‌های مالی در پوشش‌هایی مانند سازمان‌های خیریه و غیرانتفاعی.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه