بررسی «تنش‌ با ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 8 بهمن‌ جلسه‌ای جهت بررسی تحولات اخیر میان ایران و آمریکا با عنوان «تنش‌ با ایران: نتایج و دلالت‌ها برای منافع آمریکا و ثبات منطقه‌ای برگزار کرد.

بررسی «تنش‌ با ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 8 بهمن‌ جلسه‌ای جهت بررسی تحولات اخیر میان ایران و آمریکا با عنوان «تنش‌ با ایران: نتایج و دلالت‌ها برای منافع آمریکا و ثبات منطقه‌ای (https://foreignaffairs.house.gov/hearings?ID=96C5F93C-ADE6-472A-96CA-5960B7CA4C78)» برگزار کرد. در این جلسه از مارا کارلین مدیر مطالعات استراتژیک دانشگاه جانز هاپکینز، آرین طباطبایی پژوهشگر اندیشکده رند و دنیله پلتکا پژوهشگر اندیشکده امریکن اینترپرایز برای بحث پیرامون این موضوع دعوت به عمل آمده بود.

🔹 کارشناسان در این جلسه در مورد میزان کارآمدی سیاست دولت ترامپ در مورد ایران و به خصوص تحولات پس از ترور سردار سلیمانی به بحث پرداختند. آرین طباطبایی با انتقاد از رویکرد سخت دولت ترامپ این نکته را مطرح کرد که تأکید بر اعمال تحریم‌های فزاینده بر ایران بدون گشودن کانالی دیپلماتیک اهداف دولت آمریکا را برآورده نمی‌کند.

🔸دنیله پلتکا با اشاره به فرماندهی سردار قاآنی در نیروی قدس سپاه، ادعا کرده است که احتمال افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه وجود داشته و به طور مشخص حملات گروه‌هایی نظیر حشدالشعبی علیه اهداف آمریکایی در عراق افزایش خواهد یافت.

🔸پلتکا دولت آمریکا را به پاسخ عیان و آشکار به حملات علیه نیروهای این کشور در عراق فرامی‌خواند چراکه به باور وی عدم پاسخ آمریکا این انگاره را تقویت می‌کند که این کشور در حال عقب‌نشینی از منطقه و تنهاگذاشتن متحدانش و درنهایت واگذار کردن منطقه به ایران است.

🔸 وی بهترین راه مقابله با ایران را افزایش فشار، هم از جنبه سیاسی، هم نظامی و هم دیپلماتیک و کمک به مخالفان جمهوری اسلامی می‌داند. پلتکا در نهایت دولت آمریکا را به تقویت بازدارندگی رقبای ایران در منطقه برای تقویت جایگاه آمریکا فرامی‌خواند.

منبع

(https://www.aei.org/wp-content/uploads/2020/01/HFAC-testimony-1.28.20-final-00000002.pdf)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه