منطقه در یک نگاه (16 بهمن 1398)

منطقه در یک نگاه (16 بهمن 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |16 بهمن 1398

1️⃣ مسرور بارزانی در گفت‌وگو با فرانس24 بر ضرورت باقی ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق تأکید کرد. وی همچنین افزود: در ابتدای جنگ با داعش، ایرانی‌ها با ارسال برخی مهمات به ما کمک کردند؛ اما درباره کمکی که ادعایش را می‌کنند، بسیار مبالغه شده است.

2️⃣ وبگاه خبری شبکه «المسیره» گزارش کرد که ارتش یمن امروز (چهارشنبه)،‌ یک هواپیمای جاسوسی وابسته به ائتلاف سعودی را در شمال منطقه «الجبلیه» در شهرستان «التحیتا» از توابع استان الحدیده در غرب یمن سرنگون کرده است.

3️⃣ نیروهای ارتش و مقاومت سوریه امروز و در ادامه پیشروی‌ها به سمت شهر «سراقب»، شهرک «اسلامیین» را به کنترل خود در آوردند.

4️⃣ «مقتدی صدر» از نیروهای موسوم به «کلاه آبی» خواست با همکاری با نیروهای امنیتی، مسیر را برای شناسایی خرابکاران هموار کنند.

5️⃣ به‌رغم تمامی هشدارهای آمریکا، معاون رئیس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه اعلام کرد که نخستین محموله سامانه‌های «اس-400» در اواخر سال 2021 به هند تحویل داده می‌شود.

6️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به حملات ارتش سوریه در ادلب تاکید کرد که بعد از کشته شدن سربازان ترکیه دیگر هیچ چیز در ادلب مثل قبل نخواهد بود.

7️⃣ بنا به گفته منابع آگاه، رئیس تشکیلات خودگردان در نشستی که با مقامات اطلاعات تشکیلات داشته، اعلام کرده به حماس اعتماد ندارد و ائتلاف با این جنبش در دستور کار نیست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه