تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین

شبکه خبری سی ان ان، در گزارشی به تحلیل و ارزیابی تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین پرداخته و تبعات آن را مورد ارزیابی قرار داده است. در این نوشتار به بررسی این گزارش پرداخته می‌شود.

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 شبکه خبری سی ان ان، در گزارشی به تحلیل و ارزیابی تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین پرداخته و تبعات آن را مورد ارزیابی قرار داده است. در این نوشتار به بررسی این گزارش پرداخته می‌شود.

🔶گزارش فوق می‌نویسد: «هنوز تأثیر اقتصادی ویروس کرونا قابل‌تعیین نیست. اما یک رسانه دولتی و برخی اقتصاددانان گفته‌اند که نرخ رشد چین می‌تواند در سه ماه آینده به دلیل شیوع این بیماری دو درصد کاهش یابد و این باعث شده است که بخش‌های زیادی از کشور چین به ‌بن‌بست برسند.»

🔶این گزارش معتقد است: «این مقیاس می‌تواند به معنای 62 میلیارد دلار رشد ازدست‌رفته باشد. چین می‌تواند این نوع ضربه را جبران کند. رشد سال گذشته تقریباً در ضعیف‌ترین وضعیت این کشور در سه دهه گذشته بود، چراکه چین با افزایش بدهی و احتمال بروز جنگ تجاری خود با آمریکا مخالفت کرد.»

🔶گزارش فوق می‌افزاید: «اکنون پکن در تلاش است این ویروس را متوقف کرده تا از ویرانی اقتصاد خود جلوگیری کند. حزب حاکم کمونیست اخیراً «لی که چیانگ» از مقامات ارشد چین را مسئول کنترل ویروس قرار داده است. شرکت اتومبیل‌سازی تسلا مجبور شده کارخانه جدید خود در شانگهای را به‌طور موقت ببندد.»

🔶شرکت اَپِل زنجیره تولید را از طرف تأمین‌کنندگان قطعات در ووهان ازدست‌داده است. تأثیر طولانی‌مدت این بیماری در هر دوی این دو شرکت بسیار واضح است. ممکن است سایر بخش‌های اقتصادی چین در حال حاضر منافع بیشتری ازدست‌داده باشند.

🔶این گزارش در ادامه می‌نویسد: «صنعت چند میلیارد دلاری گردشگری، به دلیل اینکه دولت مراکز عمده جمعیت را قرنطینه می‌کند، ویران‌شده و مردم از ترس آلوده شدن از مسافرت خودداری می‌کنند. شرکت‌های مسافرتی، هتل‌ها و خطوط هوایی، عمده بازپرداخت را در ماه فوریه انجام داده‌اند.»

🔶«همچنین برخی خطوط هوایی ارائه خدمات به چین را متوقف کرده‌اند و جشن‌های تعطیلات سال نوی چینی لغو شده است.»

✅در مجموع باید به این نکته اشاره کرد که چین آمادگی مواجهه با چنین بحران بزرگی را نداشت و شیوع این بیماری پس از جنگ تجاری با آمریکا، باعث تضعیف اقتصاد چین شده است.

 

منبع

(https://edition.cnn.com/2020/01/31/economy/china-economy-coronavirus/index.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه