منطقه در یک نگاه (29 بهمن 1398)

منطقه در یک نگاه (29 بهمن 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |29 بهمن 1398

1️⃣ «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، از تحرکات آمریکا برای استقرار فلسطینی‌ها در استان‌های غربی عراق از طریق دور کردن نیروهای الحشد الشعبی از این مناطق، خبر داد.

2️⃣ بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) یک بمب درون خودرویی در نزدیکی یک گاراژ در منطقه «باب‌المصلی» در مرکز دمشق منفجر شد که طبق آخرین آمار یک کشته و دو زخمی بر جا گذاشته است.

3️⃣ سخنگوی حزب حاکم ترکیه با اشاره به پایان نشست هیئت‌های روسی و ترکی در مسکو، تهدید کرد اگر نیروهای ارتش سوریه از ادلب عقب‌نشینی نکنند، مجبور به اقدام نظامی خواهند شد.

4️⃣ وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس با آغاز مأموریت دریایی و هوایی اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی مخالفت کرد.

5️⃣ شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادعا کردند که خودمختاری، حق مشروع آنان بوده و به یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد.

6️⃣ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران در حال ارزیابی مجدد در مسیر خود در سوریه است، گفت تل‌آویو نیز رویکرد خود را به استراتژی تهاجمی علیه تهران تغییر می‌دهد.

7️⃣ پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مصری نوشت در حالی که حماس ضمن مخالفت با آتش‌بس درصدد تقویت روابط خود با ایران برای مقابله با رژیم اشغالگر است، مصر هم به تل‌آویو درباره عواقب هرگونه اقدام برای ترور رهبران حماس هشدار داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه