منطقه در یک نگاه (5 اسفند 1398)

منطقه در یک نگاه (5 اسفند 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |5 اسفند 1398

1️⃣ مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که ارتش سوریه تجهیزات نظامی شامل 120 کامیون حامل تجهیزات نظامی از جمله ده‌ها تانک به استان رقه فرستاد.

2️⃣ شبکه «اسکای نیوز عربی» خبر داد، در درگیری‌های اطراف طرابلس پایتخت لیبی، ۱۶ نظامی ترکیه‌ای و بیش از ۱۰۰ مزدور سوری کشته شدند.

3️⃣ نیروهای آمریکایی صبح امروز (دوشنبه) به همراه نیروهای مبارزه با تروریسم ارتش عراق، معدی العبیدی از سران الحشد العشائری را بازداشت کردند.

4️⃣ سازمان تروریستی «القاعده»،‌ پس از دو هفته از اعلام آمریکا مبنی بر کشته‌شدن «قاسم الریمی» سرکرده این گروه تروریستی در «جزیره العرب»، ضمن تایید خبر، «خالد بن عمر باطرفی» را جانشین وی معرفی کرد.

5️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تهدید نوار غزه به آغاز جنگ، از حماس خواست مانع شلیک راکت به سمت جنوب فلسطین اشغالی شود. نتانیاهو همچنین هدف حمله شب گذشته به دمشق را یکی از رهبران اصلی جهاد اسلامی عنوان کرد.

6️⃣ منابع خبری معارضان سوریه از کشته و زخمی شدن ۱۰ تن از نیروهای ارتش ترکیه در حمله جنگنده‌های روسیه به مرکز دیده‌بانی ترکیه در شهرک «کنصفره» در جنوب ادلب خبر دادند.

7️⃣ یک عضو پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که رئیس پارلمان، روز پنجشنبه را برای برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه وزرا تعیین کرده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه