مصرف انرژی در صنایع چین؛ روند در حال تغییر است؟

پایگاه اینترنتی چاینا پاور در گزارشی به بررسی میزان مصرف انرژی در صنایع چین پرداخته است. در ادامه این گزارش تحلیل و ارزیابی می‌شود.

♦️مصرف انرژی در صنایع چین؛ روند در حال تغییر است؟

 

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶پایگاه اینترنتی چاینا پاور در گزارشی به بررسی میزان مصرف انرژی در صنایع چین پرداخته است. در ادامه این گزارش تحلیل و ارزیابی می‌شود.

🔶این گزارش در ابتدا می‌نویسد:«دهه‌ها رشد سریع اقتصادی، نیازهای انرژی چین را به طرز چشمگیری گسترش داده است. چین اکنون بزرگ‌ترین انتشاردهنده دی‌اکسید کربن است. در طول نیم‌قرن گذشته، اقتصاد بزرگ تولید محور چین در وهله اول به‌وسیله سوخت ذغال سنگ بنا شده است.»

🔶«از سال 1990 تا 2018، چین میزان مصرف ذغال سنگ خود را از 0/99 میلیارد تن به 64/4 میلیارد تن افزایش داد. در سال 2018، ذغال سنگ 59 درصد از انرژی مصرفی چین را تشکیل می‌داد. از سال 2011، چین بیشتر از سایر کشورهای جهان ترکیبی از ذغال سنگ را مصرف کرده است.»

🔶«بخش صنعت چین تاکنون بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ذغال‌سنگ است. در سال 2017، بخش صنعت تقریباً دوسوم کل انرژی مصرفی چین را به خود اختصاص داده و حدود 95 درصد زغال‌سنگ این کشور را مصرف می‌کرد.»

🔶«وابستگی چین به ذغال سنگ برای تولید برق صنعتی به میزان قابل‌توجهی در آلودگی هوای شهری نقش داشته است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی، 6/80 درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای چین در سال 2017 از ذغال سنگ بوده است.»

🔶گزارش فوق می‌افزاید: «تلاش‌هایی برای پاک‌سازی تولید ذغال سنگ با نوسازی تأسیسات قدیمی سوخت ذغال سنگ انجام شده است و برخی منابع چینی تخمین می‌زنند که چین تا سال 2020 بزرگ‌ترین سیستم نیروگاه ذغال سنگ با راندمان بالا را در اختیار داشته باشد.»

🔶«چین به‌طور فزاینده‌ای به دنبال تأمین نیازهای انرژی آینده خود با گزینه‌های پایدار است. یک مقاله در مورد سیاست انرژی چین در سال 2012 بر لزوم توسعه جدی انرژی جدید و تجدید پذیر تأکید کرد. مطابق توافق‌نامه پاریس 2016، چین متعهد شده است که تا سال 2030، 20 درصد از انرژی خود را از سوخت غیر فسیلی تأمین کند.»

🔶گزارش جاری معتقد است : «چین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در زمینه انرژی پاک است. بین سال‌های 2013 و 2018، سرمایه‌گذاری‌های این کشور در انرژی تجدید پذیر، از 3/53 میلیارد دلار به رقم چشمگیر 125 میلیارد دلار رسید. این رقم در سال‌های اخیر کاهش‌یافته است. اما در سال 2019 سرمایه‌گذاری چین هنوز معادل 83/4 میلیارد دلار بوده است. این رقم تقریباً 23 درصد از سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدید پذیر جهانی است.»

🔶«چین در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بازار جهان برای انرژی‌های تجدید پذیر است. تخمین زده می‌شود که 1 گیگاوات از هر 4 گیگاوات انرژی تجدید پذیر جهانی تا سال 2040 توسط چین تولید شود.»

منبع

(hapower.csis.org/energy-footprint/ttps://chin)📝#گزارش_کوتاه 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه