منطقه در یک نگاه (7 اسفند 1398)

منطقه در یک نگاه (7 اسفند 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |7 اسفند 1398

1️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن مخالفت مجدد با عقب‌نشینی از ادلب، تهدید کرد نیروهای ارتش سوریه را به پشت محدوده توافق سوچی عقب می‌راند. وی افزود: «بزرگترین بحرانی که اکنون در ادلب با آن مواجه هستیم، ناتوانی ما در استفاده از حریم هوایی این منطقه است که به زودی بر آن نیز غلبه خواهیم کرد».

2️⃣ نخست‌وزیر و مامور تشکیل کابینه وزرای عراق، ضمن اعلام مجدد زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه وزرا اعلام کرد که برای اولین بار به «نمایندگانی مستقل» رای داده خواهد شد.

3️⃣ نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به معترضان معامله قرن در کرانه باختری بیش از 20 نفر را اسیر و 20 نفر دیگر را زخمی کردند.

4️⃣ پس از آنکه دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد مراسم تحلیف اشرف غنی فردا پنجشنبه برگزار می‌شود، امروز وزارت خارجه آمریکا از به‌تعویق افتادن این مراسم خبر داد.

5️⃣ «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، مرگ «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق این کشور را تسلیت گفت.

6️⃣ «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز مدعی شد که ترکیه در حال کمک به جنگجویان خارجی است تا برای مشارکت در درگیری‌های لیبی به این کشور بروند.

7️⃣ رئیس دفتر سیاسی حماس روابط این جنبش با مصر را روابطی راهبردی خواند که تحت تأثیر متغیرهای خاصی نیست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه