منطقه در یک نگاه ( ۱۰ اسفند ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( ۱۰ اسفند ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

1️⃣ «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» امروز (شنبه)، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به «عبدالله الثانی بن الحسین» شاه اردن،‌ گفته است هدف از مسئله الحاق «غور اردن»، پیروز شدن او در انتخابات است.

2️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد، کشورش در سوریه به‌دنبال نفت و اشغال خاک آن‌جا نیست، بلکه حضورش به‌ درخواست مردم است و آنکارا همچنان با طرف‌های مقابل درگیری گفت‌وگوی خود را حفظ خواهد کرد. اردوغان خطاب به مسکو گفت: از سر راه ما در سوریه کنار بروید.

3️⃣ رسانه‌های لبنانی امروز از ترور ۲ عضو دستگاه اطلاعاتی ارتش این کشور در الهرمل در استان البقاع در شمال لبنان نزدیک مرز با سوریه خبر دادند.

4️⃣ عصر امروز، دیدار هیئت طالبان با آمریکایی‌ها برای امضای توافق توافق صلح برگزار شد. براساس اعلام برخی رسانه‌ها، آمریکا شمار نیروهایش در افغانستان را ۱۳۵ روز پس از توافق با طالبان به ۸۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. خروج نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو از افغانستان در طول ۱۴ ماه تکمیل خواهد شد.

5️⃣ ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که فقط به وزرایی در دولت جدید عراق رأی اعتماد می‌دهد که مستقل و غیرحزبی باشند.

6️⃣ برخی اخبار رسیده از یمن حاکی از آن است که ارتش و کمیته‌های مردمی بر منطقه الغیل در استان الجوف واقع در شمال شرقی این کشور مسلط شده‌اند.

7️⃣ وزیر تجارت سوریه گفت آمریکا در حالی که با تحریم سوریه واردات نفت به این کشور را ممنوع کرده با تسلط بر چاه‌های نفت سوریه آن را از طریق ترکیه می‌فروشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه