منطقه در یک نگاه ( ۱۲ اسفند ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( ۱۲ اسفند ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

1️⃣ سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه درباره ادلب، تاکید کرد که موضع مسکو در قبال سوریه بدون تغییر باقی مانده است.

2️⃣ هیأتی از شرق لیبی که به دمشق سفر کرده است، امروز با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد. براساس اعلام رسانه‌ها قرار است فردا سفارت دولت شرق لیبی در دمشق افتتاح شود.

3️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق آتش‌بس در ادلب حین دیدار روز پنجشنبه خود با رئیس‌جمهور روسیه، گفت آنکارا هیچ مشکلی با مسکو و تهران در سوریه ندارد.

4️⃣ عصر امروز خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در استان القنیطره در جنوب دمشق با یک فروند موشک هدف گرفت.

5️⃣ «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) پس از انداختن رأی خود به صندوق، گفت از اینکه برای سومین بار در یک سال، مجبور به برگزاری انتخابات سراسری می‌شوند، شرمگین است.

6️⃣ پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابعی اختصاصی از تلاش مصر به رهبری «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات این کشور برای تشکیل یک ائتلاف امنیتی اطلاعاتی در مقابله با نفوذ ترکیه در منطقه عربی خبر داد.

7️⃣ «بشیر الحداد» معاون دوم «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز گروه‌های سیاسی را به یک گفت‌وگوی ملی فراگیر با حضور نمایندگان معترضان به منظور برون‌رفت از بحران تشکیل دولت جدید دعوت کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه