کرونا، مکمل تحریم‌های آمریکا

بلومبرگ طی یادداشتی به قلم یکی از کارشناسان بنیاد ضد ایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» مورخ 6 اسفند 1398 مدعی شده است شیوع ویروس کرونا به کاهش صادرات غیرنفتی ایران منجر شده و اذعان کرده این هدفی است که تحریم‌های آمریکا نیز به آن دست نیافت.

کرونا، مکمل تحریم‌های آمریکا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 بلومبرگ طی یادداشتی به قلم یکی از کارشناسان بنیاد ضد ایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» مورخ 6 اسفند 1398 مدعی شده است شیوع ویروس کرونا به کاهش صادرات غیرنفتی ایران منجر شده و اذعان کرده این هدفی است که تحریم‌های آمریکا نیز به آن دست نیافت.

🔶 این گزارش اشاره دارد که انسداد مرزهای غربی از طرف عراق و ترکیه، ضربه جدی به صادرات غیرنفتی ایران محسوب می‌شود زیرا این دولت‌ها نقش مهمی در دورزدن تحریم‌ها داشته‌اند. طی سال 2019 متوسط صادرات ماهانه ایران به عراق 650 میلیون دلار و به ترکیه حدود 400 میلیون دلار بوده است.

🔶 کارشناس این اندیشکده ابراز خرسندی می‌کند که در کنار شیوع کرونا و محدودیت مسافرت‌ها و خریدهای حضوری، آغاز دوباره اقدام‌های مقابله‌ای گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف نیز بر بازارهای داخلی ایران در آستانه نوروز تأثیر منفی خواهد گذاشت. این مقاله قصد دارد با اتهام‌زنی به نظام مبنی بر کاهلی در مقابله با این بیماری، سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد.

🔷 از این یادداشت دو نکته مهم را می‌توان در جنگ نرم با نومحافظه‌کاران آمریکایی و رسانه‌های پشتیبان‌شان، برداشت کرد:

1️⃣ تأکید بر خوشحالی این اندیشکده، به عنوان یکی از مشاوران اصلی دولت ترامپ درباره ایران، از شیوع کرونا و افزایش مرگ‌ومیر ایرانیان

2️⃣ اثبات توان‌مندی‌های اقتصادی ایران در مقابله با تحریم‌ها و رشد صادرات غیرنفتی با وجود تشدید تحریم‌ها طی یک سال اخیر

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه