منطقه در یک نگاه ( ۱۴ اسفند ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( ۱۴ اسفند ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

1️⃣ مرکز آشتی روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک گروه تروریستی ۱۵ نفره در تلاش بودند در کنار چند کانتینر حاوی مواد شیمیایی سمی، بمب منفجر کنند تا بدین وسیله بتوانند پیشروی نیروهای دولتی سوریه را در غرب سراقب متوقف کنند که به دلیل بی‌تجربگی موفق نشدند».

2️⃣ فرمانده نیروهای آمریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نیروهای دولتی افغانستان، گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کند، آمریکا حملات علیه این گروه را آغاز می‌کند.

3️⃣ عضو فراکسیون حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با رویترز بر مخالفت این جنبش با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان تأکید کرد و به راه‌حل‌های ملی و عملی فراخواند.

4️⃣ فرماندهی عملیات آمریکایی موسوم به ضد داعش از واگذاری مأموریت آموزش نیروهای عراقی در پایگاه «عین الاسد» به نروژ خبر داد.

5️⃣ نظامیان صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، چند نفر از سران جنبش فلسطینی حماس را بازداشت کرد.

6️⃣ سخنگوی کرملین گفت امید دارد در گفت‌وگوی‌های میان رهبران روسیه و ترکیه، توافقی بر سر اقدامات لازم برای آتش‌بس در شمال غرب سوریه میسر شود.

7️⃣ دولت فرانسه درخواست ولیعهد سعودی برای گذراندن چند روز در کاخی تاریخی در این کشور که به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار از سوی وی خریداری شده است را رد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه