رای الیوم: سازشکاران عرب از پیروزی ضعیف نتانیاهو خوشحال نباشند

یک رسانه عربی نوشت رژیم‌های عربی که عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را از مدت‌ها قبل آغاز کرده‌اند و از پیروزی ضعیف نتانیاهو در سومین دوره پیاپی انتخابات اسرائیل خوشحال هستند٬ نباید زیاد امیدوار باشند.

روزنامه رأی‌الیوم نوشت: جای تعجب دارد که یک سیاستمداری مانند «بنیامین نتانیاهو» که متهم به فساد و جعل و هدر دادن اموال عمومی بوده است و ائتلاف او نتوانست اکثریت کرسی‌ها را به دست بیاورد٬ پیروزی خود را در سومین انتخابات رژیم صهیونیستی در کمتر از 11 ماه٬ جشن بگیرد. البته تهوع‌آورتر از آن٬ مشارکت برخی رژیم‌های عربی که به عادی‌سازی روابط به رژیم اشغالگر پرداخته‌اند٬ در این شادی نتانیاهو است.

پس از شمارش 90 درصد از آراء انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که 2 مارس جاری برگزار شد٬ ائتلاف لیکود تنها 59 کرسی به دست آورد که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند٬ نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نمی‌شود و این انتخابات به دور چهارم کشیده می‌شود که این موضوع بیانگر حجم بحران سیاسی صهیونیست‌ها است.

همچنین هدایای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز نتوانست به نتانیاهو برای پیروزی در این انتخابات و تبدیل کردن او به پادشاه اسرائیل که از توطئه ضدفلسطینی «معامله قرن» و الحاق 30 درصد از کرانه باختری آغاز شد و به الحاق قدس اشغالی و ارتفاعات جولان رسید٬ کمکی کند.

به کسانی که پیروزی نتانیاهو را جشن گرفته‌اند و گمان می‌کنند که او یک مثلث نژادپرستانه متشکل از ترامپ و بوریس جانسون به‌اضافه خودش تشکیل داده و به مسئله فلسطین پایان می‌دهد٬ می‌گوییم که “صبر کنید٬ آرزوهای شما تحقق نخواهد یافت و نژادپرستی در هیچ زمانی پیروز نشده است.”

بنیامین نتانیاهو حتی اگر این بار هم پیروز شود٬ یک پیروزی شکست‌خورده خواهد بود؛ چرا که اولاً این پیروزی قاطع نبوده و دوم سرزمین‌های اشغالی به‌طور کامل در تیررس موشک‌های مقاومت است.

شاخص تغییر در جهان عرب در حال افزایش است و انقلاب ملت فلسطین ضد اشغالگری و ظلم و استکبار٬ حتمی خواهد بود و حتی اگر نتانیاهو کرانه باختری و دره اردن را الحاق کند٬ باز هم نمی‌تواند پایان حاکمیت نژادپرستانه خود را به تأخیر بیندازد.

زمانی که رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی٬ کودکان زیر 10 سال فلسطینی را بازداشت کرده است و نظامیان آن نمی‌توانند به چشمان این کودکان که آکنده از شجاعت و اراده برای پیروزی است نگاه کنند٬ نشان می‌دهد که این پیروزی به‌زودی محقق خواهد شد.

 

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
  •  

  • منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه