ریاکاری ایالات متحده در ادعای حمایت از زنان ایران

کارشناسان «گروه بحران» (مستقر در آمریکا) طی یادداشتی به بررسی آسیب‌های کارزار «فشار حداکثری» بر وضعیت اجتماعی‌اقتصادی زنان در ایران پرداختند.

♦️ ریاکاری ایالات متحده در ادعای حمایت از زنان ایران

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 کارشناسان «گروه بحران» (مستقر در آمریکا) طی یادداشتی به بررسی آسیب‌های کارزار «فشار حداکثری» بر وضعیت اجتماعی‌اقتصادی زنان در ایران پرداختند. طبق این گزارش پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی 31 اردیبهشت 1397 در توجیه خروج آمریکا از برجام، مدعی حمایت از به اصطلاح مبارزه زنان ایران شده است، اما این حمایت واقعیت‌های دیگری را نشان می‌دهد.

🔶 نویسندگان که رویکردی انتقادی به وضعیت زنان در ایران دارند، اشاره می‌کنند که دولت ترامپ حتی از بعضی زنان معترض به وضعیت کارگران یا معلمان که مطالبات اقتصادی دارند نیز حمایتی به عمل نیاورده و صرفاً از معدود زنانی که هم مخالف حجاب اجباری و هم خواستار براندازی جمهوری اسلامی باشند، حمایت کرده است.

🔶 مقاله بیان می‌دارد که تشدید تحریم‌ها نه‌تنها مطالبات فرهنگی و اجتماعی بعضی زنان را به حاشیه رانده بلکه مشکلات معیشتی را نیز به آن افزوده است. به‌گونه‌ای که امنیت و رفاه در صدر اولویت‌های زنان قرار گرفته و بسیاری از زنان کارگر و کارمند در بخش خصوصی نگران امنیت شغلی و سطح درآمد خود شده‌اند.

🔷 آسیب‌پذیرترین زنان تحت فشارهای تحریمی آمریکا، زنان سرپرست خانوار هستند. به ویژه آنان که به مشاغل قراردادی و کم‌درآمد مشغول می‌باشند. فشار حداکثری آمریکا، استقلال اقتصادی و توانمندی اجتماعی این زنان را هدف قرار داده و کاملاً با ادعاهای دموکراسی‌خواهانه ایالات متحده منافات دارد.

🔷 دلیل دیگر ریاکاری آمریکا در ادعای حمایت از زنان این‌که ایران شاهد حضور فعال بانوان در عرصه‌های گوناگون ورزشی (قهرمانی در مسابقه‌های جهانی)، فرهنگی (کارگردانی و بازیگری در سینما و تئاتر) و سیاسی (نمایندگی مجلس و شورای شهر، وزارت و سفارت) است که شبیه آن در متحدان منطقه‌ای آمریکا در غرب آسیا به خصوص در دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس مشاهده نمی‌شود.

🔶 مقاله در پایان می‌نویسد اگر زنان ایرانی می‌توانستند پیامی به دولت آمریکا ارسال کنند، از کلام سعدی بهره می‌بردند که «ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان»

منبع

 (https://www.crisisgroup.org/middle-east-north-africa/gulf-and-arabian-peninsula/iran/us-maximum-pressure-iran-hurts-women-it-claims-help) 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه