پیش بینی آغاز بزرگترین بحران مالی در تاریخ آمریکا با شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت یورو پسفیک کپیتال گفت:« شیوع کرونا آغاز بزرگترین بحران مالی در آمریکاست. بحران مالی آمریکا در ۲۰۰۸ در برابر شدت این رکود بسیار ناچیز بود. ما با رکودی بسیار بزرگتر از آنچه در ۲۰۰۸ داشتیم مواجه خواه

پیتر شف، مدیرعامل شرکت یورو پسفیک کپیتال در برنامه بوم باست راشاتودی حاضر شد تا به بررسی اقدامات فدرال رزرو برای توقف شرایط وخیم بازار سهام بپردازد.

 این کارگزار قدیمی بازار سهام می گوید:« شرایط خوشبینانه بازار تمام شده است. نگاهی به ارقام بیندازید».

وی گفت:« این آغاز بزرگترین بحران مالی در آمریکاست. بحران مالی آمریکا در 2008 در برابر شدت این رکود بسیار ناچیز بود. ما با رکودی بسیار بزرگتر از آنچه در 2008 داشتیم مواجه خواهیم شد».

وی افزود:« تفاوت این است که این بار تورم هم خواهیم داشت. قیمت مصرف کننده رو به افزایش است و ارزش دلار هم کاهش می یابد. بنابراین این بحران بسیار بدتر از آن چیزی خواهد بود که 10 تا 12 سال پیش تجربه کردیم».

 شفت توضیح  داد ویروس کرونا سوزنی است که حباب بدهی آمریکا را می ترکاند. این ویروس نه تنها حباب بازار سهام و حباب ارز مجازی را بزرگتر کرده بلکه حباب بازار اوراق قرضه را ترکانده است».

 

« بنابراین حالا ما باید با پیامدهای این بیماری که نتیجه عملکرد فدرال رزرو است دست و پنجه نرم کنیم و متاسفانه راه درمان ویروس کرونا برای اقتصاد کشنده است».

 این استراتژیست می‌گوید محرک مالی فدرال رزرو شرایط را بدتر می کند.

« آمریکا ورشکسته شده است. هیچ پولی برای تحریک اقتصاد وجود ندارد و تنها کاری که میتوان انجام داد چاپ پول است. بازار اوراق قرضه در حال انفجار است چون بدهی بالایی وجود دارد».

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
  •  

  • منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه