استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن

عربستان از بدو امر سعی داشت به پشتوانه تبلیغات پرحجم رسانه‌ای، مداخله نظامی در یمن را مشروع و خود را منجی حاکمیت قانون جلوه دهد. رسانه‌های مزدور به موازات مزدوران نظامی عربستان در طول جنگ فعال بوده و جنایات آن را توجیه کرده یا برآن سرپوش می‌گذاشتند.

🔹استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻عربستان از بدو امر سعی داشت به پشتوانه تبلیغات پرحجم رسانه‌ای، مداخله نظامی در یمن را مشروع و خود را منجی حاکمیت قانون جلوه دهد. رسانه‌های مزدور به موازات مزدوران نظامی عربستان در طول جنگ فعال بوده و جنایات آن را توجیه کرده یا برآن سرپوش می‌گذاشتند. اما استیصال محرز این رسانه‌ها در روزهای اخیر نشان می‌دهد که در شرایط جنگی، موفقیت و ناکامی رسانه و قدرت نرم نیز تابع معادلات میدانی و نظامی و متأثر از آن رقم می‌خورد:

🔸با پیشروی معجزه‌آسای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه جوف و مأرب، رسانه‌های همسو با ائتلاف متجاوز، علاوه بر تخریب وجهه انصارالله، بر دلایل شکست ائتلاف به‌رغم همه برخورداری‌ها نیز تمرکز کرده‌اند.

🔸متناقض خواندن بسیج نیرو و عملیات نظامی انصارالله با اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی آن در مواجهه با بیماری کرونا، متهم کردن انصارالله به آماده‌سازی هزار موتور سوار انتحاری در عملیات آزادسازی مأرب، بهره‌گیری از ذخایر موشکی یمن برای کشتن شهروندان یمنی و وابستگی انصارالله به ایران، فقط گوشه‌ای از تبلیغات منفی رسانه‌ای بر ضد انصارالله است.

🔸این رسانه‌ها بسته به وابستگی‌های درونی خود، یا کارشکنی شورای جدایی‌طلب انتقالی و تحت حمایت امارات و یا اتکای محض عربستان به منصور هادی به‌عنوان مهره‌ای ضعیف، فاسد، بی‌کفایت و البته بی‌جایگزین را عامل اصلی شکست‌های اخیر قلمداد می‌کنند.

🔸آن‌چه در تحلیل رسانه‌های وابسته به ائتلاف مغفول مانده، دلایل قوت و انسجام کنونی انصارالله و نقش آن در تحقق پیروزی‌های اخیر است که به‌رغم تنگناهای شدید ناشی از جنگ و محاصره به انصارالله امکان اتخاذ رویکرد تهاجمی، بر هم زدن پیش‌بینی‌های دشمن و تغییر معادلات به‌نفع خود داده است.

🔸هر چند باورِ قدرتمندی انصارالله به‌عنوان عامل نخست موفقیت‌های آن هنوز برای جبهه نظامی-رسانه‌ای ائتلاف متجاوز سخت است، اما به‌نظر می‌رسد عملیات آزادسازی عدن، لحج و شبوه که نظامیان آمریکایی نیز در آن‌جا حضور دارند، محل رونمایی از شگفتانه‌های اصلی انصارالله و تثبیت این باور باشد .

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه