منطقه در یک نگاه ( ۱۱ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۱ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ فرماندهی عملیات مشترک عراق از تخلیه مقر نیروهای ائتلاف آمریکایی در استان نینوا واقع در شمال عراق خبر داد. امروز همچنین سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق اعلام کرد، آمریکایی‌ها در حال حاضر ۵۲۰۰ نفر از نیروهای خود را در عراق حفظ خواهند کرد.

2️⃣ دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی امروز پس از انتشار اخبار ضد و نقیض، اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» و چند نفر از دستیاران وی به دلیل مثبت شدن جواب آزمایش ابتلای «ریوکا پالوچ» دستیار نتانیاهو به کرونا، قرنطینه شده‌اند.

3️⃣ یک مرکز صهیونیستی مدعی شد، برخی اعضای جنبش حماس که در عربستان بازداشت شده‌اند، مدتی طولانی زیر نظر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

4️⃣ ولی‌عهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور عراق درباره تازه‌ترین تحولات منطقه در سایه شیوع ویروس کرونا و تقویت همکاری‌های فیمابین در همه زمینه‌ها گفت‌وگو کرد.

5️⃣ «رمزی مشرفیه» وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان اعلام کرد، دولت و رئیس‌جمهور سوریه با طرح ویژه بازگشت آوارگان موافقت کرده‌اند. حدود یک میلیون و نیم آواره سوری در لبنان حضور دارند.

6️⃣ منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف سعودی امروز دوشنبه در چند نوبت صنعا را هدف حملات هوایی قرار داد. از سوی دیگر و در ادامه پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، کنترل یک اردوگاه نظامی مهم مابین استان‌های «الجوف» و «مأرب» در دست این نیروها قرار گرفت.

7️⃣ «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای عراقی اطلاعاتی را رصد کرده‌اند که حاکی از پروازهای بدون مجوز و نگران‌کننده در نزدیکی مناطق نظامی است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه