الحاق کرانه باختری مانع تشکیل دولت اضطراری رژیم صهیونیستی

در حالی که چند روز از توافق کلی احزاب «آبی‌وسفید» و «لیکود» جهت تشکیل دولت اضطراری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گذرد اما همچنان دو طرف بر سر جزئیات مهمی همچون الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری طبق توافق موسوم به معامله قرن اختلاف نظر دارند.

♦️ الحاق کرانه باختری مانع تشکیل دولت اضطراری رژیم صهیونیستی

 

❇️ در حالی که چند روز از توافق کلی احزاب «آبی‌وسفید» و «لیکود» جهت تشکیل دولت اضطراری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گذرد اما همچنان دو طرف بر سر جزئیات مهمی همچون الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری طبق توافق موسوم به معامله قرن اختلاف نظر دارند.

❇️ حزب آبی‌وسفید به رهبری بنی گانتز که در ائتلاف با برخی احزاب چپگرا بوده با چنین الحاقی مخالف است اما در مقابل برخی طرفداران حزب لیکود عقب‌نشینی از سیاست الحاق‌گری را بر خلاف خواسته کسانی می‌دانند که در انتخابات به این حزب رأی داده‌اند.

❇️ طرفداران راستگرای حزب لیکود همچنین بنیامین نتانیاهو را به دلیل اختصاص برخی وزارتخانه‌های اصلی کابینه به حزب آبی‌وسفید به فروختن دستور کار جناح راست متهم می‌کنند.

❇️ بنا به توافق نتانیاهو و گانتز، در مقابل تصاحب برخی سمت‌های اصلی در کابینه و کنست توسط حزب آبی‌وسفید، نتانیاهو به مدت 18 ماه نخست‌وزیر این رژیم باقی خواهد ماند و پس از این دوره در جایگاه معاون نخست‌وزیر به فعالیت ادامه خواهد داد.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/04/israel-unity-government-netanyahu-gantz-coronavirus.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه