تأخیر در برگزاری نشست روسیه و اوپک و تلاش برای ورود آمریکا به توافق

نشست مشترک روسیه و اوپک که قرار بود روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود چند روز به تأخیر افتاده است و انتظار می‌رود دو طرف در تاریخ 8 یا 9 آوریل (20 یا 21 فروردین) برای رسیدن به توافقی جدید در خصوص میزان کاهش تولید به مذاکره بپردازند.

♦️ تأخیر در برگزاری نشست روسیه و اوپک و تلاش برای ورود آمریکا به توافق

 

❇️ نشست مشترک روسیه و اوپک که قرار بود روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود چند روز به تأخیر افتاده است و انتظار می‌رود دو طرف در تاریخ 8 یا 9 آوریل (20 یا 21 فروردین) برای رسیدن به توافقی جدید در خصوص میزان کاهش تولید به مذاکره بپردازند.

❇️ روسیه و اوپک در حال کار بر روی توافقی هستند که حدود 10 درصد از تولید جهانی نفت معادل 10 میلیون بشکه را کاهش دهد. هرچند سازمان بین‌المللی انرژی روز جمعه هشدار داد که حتی این میزان کاهش تولید نیز متناسب با حجم عظیم کاهش تقاضای جهانی به دنبال بحران کرونا نیست.

❇️ همچنین کشورهای درگیر مذاکرات به دنبال وارد کردن آمریکا در توافق احتمالی هستند. در روزهای گذشته رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به حصول توافق میان روسیه و عربستان ابراز امیدواری کرده بود و به نظر می‌رسد این دو کشور نیز به دنبال گرفتن امتیاز از آمریکا با توجه به بحران فعلی شرکت‌های نفتی آمریکایی هستند. شرکت‌هایی که بسیاری از آنها خصوصاً شرکت‌های تولیدکننده نفت شل پس از کاهش قابل توجه قیمت نفت فعالیت‌های خود را به دلیل نبود توجیه اقتصادی متوقف کرده‌اند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-oil-opec-saudi-russia/opec-meeting-delayed-as-saudi-arabia-and-russia-row-over-price-collapse-idUSKBN21M0FY)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه