نوام چامسکی: دو تهدید جنگ هسته‌ای و گرمایش جهانی پس از کرونا هم ادامه خواهد یافت

نوام چامسکی زبان‌شناس سرشناس آمریکایی با انتقاد از نحوه مواجهه کشورهای غربی به خصوص آمریکا با بحران کرونا بر قابل پیش‌گیری بودن این ویروس تأکید کرد.

♦️ نوام چامسکی: دو تهدید جنگ هسته‌ای و گرمایش جهانی پس از کرونا هم ادامه خواهد یافت

 

❇️ نوام چامسکی زبان‌شناس سرشناس آمریکایی با انتقاد از نحوه مواجهه کشورهای غربی به خصوص آمریکا با بحران کرونا بر قابل پیش‌گیری بودن این ویروس تأکید کرد. وی گفته است: «همه‌گیری کرونا قابل پیش‌گیری بود چنانکه اطلاعات کافی در این زمینه وجود داشت. در اکتبر 2019 قبل از شیوع کرونا، شبیه‌سازی در مقیاس بزرگ در آمریکا نشان‌دهنده احتمال بروز همه‌گیری از این نوع بود.»

❇️ وی اضافه کرده است:«[پس از شیوع کرونا] چین، کره جنوبی، تایوان و سنگاپور اقداماتی انجام دادند و به نظر می‌رسد که دستکم موج اول بحران را کنترل کرده‌اند. بسیاری از کشورها دست به انکار بحران زدند. بدترین موارد در بریتانیا و ایالات متحده بود. رئیس جمهور آمریکا یک روز می‌گوید که بحرانی وجود ندارد و چیزی مانند آنفولانزا است، روز بعد می‌گوید بحران وحشتناکی است و همه چیز را می‌دانستم.»

❇️ چامسکی همچنین گفته است:«دونالد ترامپ و نوکرهایش ما را به سمت چاله‌ای عمیق هدایت می‌کنند. ما با دو تهدید کلان مواجه هستیم: تهدید رو به رشد جنگ هسته‌ای و تهدید گرمایش جهانی. کرونا با پیامدهای وحشتناک خود ترمیم خواهد شد اما این دو تهدید بهبود نخواهند یافت.»

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2020/04/noam-chomsky-coronavirus-pandemic-prevented-200403113823259.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه