منطقه در یک نگاه ( ۱۷ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۷ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور بر اساس یک جدول زمان‌بندی شده مشخص و طبق توافق طرفین انجام می‌شود.

2️⃣ «مختار الموسوی» عضو فراکسیون الفتح در پارلمان عراق با اشاره به اینکه مأمور شدن الزرفی برای نخست‌وزیری غیرقانونی است، تأکید کرد که هرگز به او رأی اعتماد نخواهند داد.

3️⃣ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، نیروهای این کشور در منطقه عملیاتی ترکیه در شمال سوریه حداقل هفت تن از «تروریست‌های ی.پ.گ و پ.ک.ک» را از پای درآورند.

4️⃣ طالبان در بیانیه‌ای عدم آزادی زندانیان این گروه را سرپیچی آمریکایی‌ها از مفاد توافقنامه صلح دانست و ایالات متحده را به واکنش جدی تهدید کرد.

5️⃣ «عماد باجلان» از سران حزب «دموکرات» کردستان عراق (پارتی) امروز یکشنبه اعلام کرد که احزاب کُرد خود را وارد اختلافات احزاب شیعی نمی‌کنند و منتظر روشن شدن نامزد نخست‌وزیری هستند. وی با این حال، عادل عبدالمهدی را دارای بیشترین بخت برای نخست‌وزیری عراق دانست.

6️⃣ نظامیان آمریکایی امروز از طریق هوایی، تجهیزات نظامی و لجستیکی به میدان نفتی العمر واقع در شرق استان دیرالزور سوریه ارسال کردند.

7️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، یک کاروان از نظامیان عربستان سعودی زمانی که به همراه خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی خود در حال عبور از شهر «انماء» در عدن (واقع در جنوب یمن) بودند، مورد سوءقصد قرار گرفتند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه