بحران کرونا چه بر سر اقتصاد ترکیه خواهد آورد؟

نشریه فارن پالیسی در مقاله‌ای به مخفی‌کاری احتمالی ترکیه در اعلام موارد ابتلا به کرونا در این کشور و تبعات اقتصادی این بحران پرداخته و اشاره می‌کند که بحران کرونا به یک فاجعه برای ترکیه تبدیل خواهد شد.

♦️ بحران کرونا چه بر سر اقتصاد ترکیه خواهد آورد؟

 

❇️ نشریه فارن پالیسی در مقاله‌ای به مخفی‌کاری احتمالی ترکیه در اعلام موارد ابتلا به کرونا در این کشور و تبعات اقتصادی این بحران پرداخته و اشاره می‌کند که بحران کرونا به یک فاجعه برای ترکیه تبدیل خواهد شد.

❇️ در این مقاله آمده است که حتی قبل از این بحران نیز منابع مالی ترکیه تضعیف شده بود و اکنون با ترکیبی از بدهی خارجی، بحران بهداشت عمومی و اولویت رئیس‌جمهور این کشور به حفظ آبرو به جای حفاظت از مردم، اقتصاد ترکیه با یک فاجعه روبرو خواهد شد و تبعات مالی و ژئوپلتیکی برای این کشور خواهد داشت.

❇️ مقاله مطرح کرده است که ترکیه یکی از بدترین روندها در ابتلا به کرونا را طی می‌کند به طوری که هر 6 روز تعداد مبتلایان دو برابر می‌شود در حالی به طور میانگین در سایر کشورها هر نه روز چنین اتفاقی رخ می‌دهد. برآوردها نشان می‌دهند که از هر 150 ترکیه‌ای یک نفر به کرونا مبتلا خواهد شد و تا نیمه آوریل تعداد کشته‌ها به 5000 نفر خواهد رسید.

❇️ ترکیه برای مقابله با بحران کرونا بسته‌ محرک اقتصادی معادل 1/5 درصد تولید ناخالص داخلی اختصاص داده است که از بسته‌های محرک بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه کمتر است. در این راستا دولت «کمپین حمایت» جهت کمک شهروندان به دولت راه‌اندازی کرده است.

❇️ مقاله در پایان مطرح می‌کند که با تداوم شیوع کرونا رجب طیب اردوغان همزمان به دنبال دوقطبی‌سازی‌های سیاسی و مخفی‌کاری است که این موضوع می‌تواند بحران‌های مالی و بهداشتی را به شرکای تجاری ترکیه سرایت دهد.

منبع

(https://foreignpolicy.com/2020/04/08/the-coronavirus-will-destroy-turkeys-economy/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه