منطقه در یک نگاه ( ۲۴ فروردین ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۴ فروردین ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

1️⃣ وبگاه خبری عنب بلدی از مخالفت گروه‌های تکفیری مسلط بر شهر ادلب سوریه با تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه خبر داد. رهبران این گروه‌ها اعلام کرده‌اند که این اقدام بدعت و از بین بردن شعائر الهی محسوب می‌شود.

2️⃣ رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر تا نیمه شب فردا احزاب این رژیم بر سر تشکیل کابینه به توافق نرسند، وی برای تشکیل کابینه به سراغ پارلمان می‌رود و مهلت تشکیل کابینه را تمدید نمی‌کند.

3️⃣ به دنبال سرنگون شدن چند پهپاد ترکیه‌ای در لیبی در روزهای گذشته، یک رسانه صهیونیستی از تجهیز نیروهای «ژنرال حفتر» به یک سامانه دفاع هوایی ساخت اسرائیل خبر داد.

4️⃣ رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت صنعاء در یمن گفت، اگر دشمنان در برقرای آتش‌بس جدی هستند، باید آن را به تصویب شورای امنیت برسانند و محاصره را بردارند.

5️⃣ نماینده پارلمان عراق با اشاره به جزئیات روند انتخاب سه مأمور تشکیل کابینه عراق پس از استعفای عبدالمهدی، از تاکید تهران و آیت‌الله سیستانی بر عدم دخالت بیگانگان در امور سیاست داخلی این کشور خبر داد.

6️⃣ منابع وابسته به معارضان می‌گویند که ترکیه درحال تغییر شاکله نظامی گروه‌های تروریستی در ادلب و سازماندهی دوباره و یکسان‌سازی آن‌ها است.

7️⃣ شبه‌ نظامیان وابسته به دولت مستعفی منصور هادی، عناصر همسو با امارات را از پایگاهی در جزیره «سقطری» واقع در یمن بیرون کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه