چرا کرونا سیاه‌پوستان آمریکایی را بیشتر می‌کشد؟

آمار مرگ‌ومیر بالای سیاه‌پوستان آمریکایی بر اثر کرونا در حالی که این قشر از جامعه آمریکا به عنوان یک اقلیت محسوب می‌شود توجهات را بار دیگر به تبعیض نژادی موجود در این کشور جلب کرده است.

♦️چرا کرونا سیاه‌پوستان آمریکایی را بیشتر می‌کشد؟

❇️ آمار مرگ‌ومیر بالای سیاه‌پوستان آمریکایی بر اثر کرونا در حالی که این قشر از جامعه آمریکا به عنوان یک اقلیت محسوب می‌شود توجهات را بار دیگر به تبعیض نژادی موجود در این کشور جلب کرده است. نیویورک تایمز در مقاله‌ای دلیل اصلی نسبت بالای مرگ حاصل از کرونا در میان آفریقایی‌تبارهای آمریکا را بی‌عدالتی حاکم بر این کشور می‌داند.

❇️ مقامات دولت سعی دارند این آمار را ناشی از رفتارهای خاص سیاه‌پوستان وانمود کرده و به آنها توصیه کنند که از استعمال الکل یا مواد مخدر اجتناب کنند. اما مسئله بسیار عمیق‌تر است و کرونا تنها وجه نژادی بی‌عدالتی موجود در آمریکا را عیان کرده است.

❇️ تبعیض و فقر متراکم بیماری‌های مزمنی است که سیاه‌پوستان با آن مواجه هستند. بسیاری از آنها در دسترسی به امکانات پزشکی با محدودیت مواجه هستند و امکان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.

❇️ سیاه‌پوستان اغلب در بخش خدمات مشغول کار هستند و این موضوع باعث شده است که در معرض ارتباط بیشتر با سایر افراد قرار گرفته و نسبت به کرونا آسیب‌پذیرتر باشند. مقاله این مسئله را به منطق سرمایه‌داری آمریکایی نسبت می‌دهد که موجب شده سیاه‌پوستان در سطوح پایین اقتصادی نگه داشته شوند.

منبع

(https://www.nytimes.com/2020/04/14/opinion/coronavirus-racism-african-americans.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه