چشم امید آمریکا به بحران کرونا

کارشناسان بنیاد ضدایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی اذعان کرده‌اند که دلیل اصلی برداشته‌نشدن تحریم‌ها در شرایط کرونا این است که ذخایر ارزی ایران صرف هزینه‌های بهداشتی، پزشکی و اقتصادی کرونا شده و پس از بحران، تأثیر «فشار حداکثری» به بیشترین میزان خود برسد.

♦️ چشم امید آمریکا به بحران کرونا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔷 کارشناسان بنیاد ضدایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی اذعان کرده‌اند که دلیل اصلی برداشته‌نشدن تحریم‌ها در شرایط کرونا این است که ذخایر ارزی ایران صرف هزینه‌های بهداشتی، پزشکی و اقتصادی کرونا شده و پس از بحران، تأثیر «فشار حداکثری» به بیشترین میزان خود برسد.

🔷 این گزارش کاهش صادرات نفتی و درآمدهای مالیاتی را از تبعات اقتصادی کرونا برشمرده که احتمالاً اعتراض‌های معیشتی را در پی داشته باشد. سپس مدعی شده ایران برای انحراف افکار عمومی‌ از مشکلات داخلی، تنش‌های منطقه‌ای را تشدید و حملاتی علیه نیروهای آمریکا و متحدانش در غرب آسیا به خصوص عراق ساماندهی می‌کند. با ارزیابی این یادداشت، نکات زیر برداشت می‌شود:

1️⃣ تحریم‌های آمریکا عامل مؤثری در کاهش توانمندی دولت در مقابله گسترده‌تر با کرونا محسوب شده و لازم است رسانه‌ها با تبیین این مسأله، محذوریت‌ها و اقتضائات سیستم اجرایی را به اطلاع جامعه برسانند.

2️⃣ پرونده‌سازی علیه ایران مبنی بر حمله به نیروهای آمریکایی در عراق از جمله تاکتیک‌های احتمالی آمریکا خواهد بود که هشیاری لازم را می‌طلبد و به نظر می‌رسد تلاش برای تثبیت دولت در عراق، این توطئه‌ها را خنثی سازد.

3️⃣ دستگاه سیاست خارجی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی و تشریح معضلات رفاهی مردم در شرایط کنونی، تلاش لازم برای ایجاد روزنه‌های اقتصادی و دریافت تجهیزات مورد نیاز پزشکی از جمله تعداد بالای کیت‌های تشخیص را به کار ببندد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه