حمله رژیم صهیونیستی به خودروی حامل نیروهای حزب‌الله

روز چهارشنبه ۲۷ فروردین یک خودروی حامل نیروهای حزب‌الله، در نزدیکی گذرگاه مرزی لبنان و سوریه هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این خودرو به فاصله چند ثانیه دوبار هدف قرار گرفت که در فاصله میان دو حمله، سرنشینان آن خارج شده و آسیبی ندیدند. در خصوص این حمله چند نکته قابل ذکر است.

🔹حمله رژیم صهیونیستی به خودروی حامل نیروهای حزب‌الله

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻روز چهارشنبه ۲۷ فروردین یک خودروی حامل نیروهای حزب‌الله، در نزدیکی گذرگاه مرزی لبنان و سوریه هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این خودرو به فاصله چند ثانیه دوبار هدف قرار گرفت که در فاصله میان دو حمله، سرنشینان آن خارج شده و آسیبی ندیدند. در خصوص این حمله چند نکته قابل ذکر است.

🔸مقامات این رژیم درباره این حادثه اظهارنظری نکرده‌اند اما سابقه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حمله مذکور کار این رژیم بوده است. از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه و حضور ایران و گروه‌های تحت حمایت در آن کشور، مراکز استقرار، انبارهای اسلحه و مهمات و کاروان‌های حمل اسلحه برای این نیروها بارها توسط اسرائیل مورد حمله هوایی و موشکی قرار گرفته است.

🔸 در اوایل شهریور سال گذشته رژیم صهیونیستی در حمله‌ای به سوریه دو نفر از نیروهای حزب‌الله را به شهادت رساند و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیما‌های آن‌ها نیرو‌های ایرانی را در نزدیکی دمشق که قصد حمله پهپادی به این رژیم داشتند را هدف حمله قرار داده‌اند. پس از آن که این حمله با پاسخ کوبنده حزب الله روبرو شد رژیم صهیونیستی مجبور شد این نوع تنش‌ها را کاهش دهد.

🔸 اکنون به نظر می‌رسد با توجه بیماری کرونا این رژیم لبنان را در وسط یک بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دیده است و با این تصور که حزب‌الله درگیر فعالیت‌ها در حوزه بهداشتی است و نمی‌تواند پاسخ دهد دست به چنین اقدامی زده است.

🔸 این حمله در واقع ادامه «کارزار بین جنگها»ی رژیم صیهونیستی است که اصل اساسی آن اجتناب از جنگ و انجام عملیات‌هایی پایین‌تر از آستانه جنگ بوده است و این هدف با کاهش حس اضطرار دشمن برای یک پاسخ تنش‌زا بدست آمده است.

✔️ اما اکنون پاره کردن فنس‌های مرزی و ایجاد شکاف در سیم‌خاردارها که در واقع پاسخ حزب‌الله به حمله ناموفق رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود وحشت صهیونیست‌ها را برانگیخته است. با این شرایط، آن‌ها اکنون دریافته‌اند که علیرغم شرایط داخلی لبنان، سناریوی تهدید شمالی برای این رژیم همچنان پابرجاست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه