منطقه در یک نگاه ( ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ «آویگدور لیبرمن» رئیس کنونی حزب «اسرائیل بیتُنا» در پیامی به «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید از وی خواست تا طرح ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو را تصویب کند؛ زیرا نتانیاهو برای تشکیل کابینه با وی توافق نخواهد کرد.

2️⃣ با شکست مذاکرات فرماندهان نظامی دولت مستعفی مورد حمایت ریاض و شورای انتقالی مورد حمایت امارات برای کاهش تنش‌های شدید در جنوب یمن، دولت مستعفی به اقدام نظامی تهدید کرد و شورای انتقالی به «جهاد» فراخواند.

3️⃣ «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، امروز (دوشنبه)، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:‌ «اگر حزب کارگران می‌خواهد به اقلیم کردستان کمک کند، باید برود زیرا حضور آن‌ها برای اقلیم مشکل آفرین است».

4️⃣ در پی انتشار گزارش دیدبان حقوق بشر درباره اوضاع سخت بازداشتی‌ها در عربستان، کمیته بازداشتی‌های سیاسی اردنی از «سلمان بن عبدالعزیز» درخواست کرد، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان، بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی را آزاد کند.

5️⃣ نائب‌رئیس پارلمان عراق روند مذاکرات مامور تشکیل کابینه عراق با جریان‌های سیاسی را روان خواند و گفت که در سطوح پارلمانی و سیاسی بر سر تصویب کابینه الکاظمی توافق حاصل شده است.

6️⃣ یک منبع دیپلمات خارجی در دمشق به الوطن گفت: «هدف از سفر وزیر خارجه ایران به سوریه، رایزنی با مسئولان سوری درباره نشست چهارشنبه آتی وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) است».

7️⃣ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد شیوع کرونا موجب نمی‌شود رام‌الله از موضوعات دیگر غافل شود و در صورت انجام هر اقدامی در زمینه الحاق بیشتر اراضی فلسطینی، تدابیر فوری اتخاذ خواهد شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه