منطقه در یک نگاه ( ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، ادعا کرد «مصطفی الکاظمی»، به احزاب سیاسی ابلاغ کرده که انتخاب وزرای کشور و دفاع تنها بر عهده خود اوست. المسعودی همچنین مدعی شد که احزاب شیعی بر سر انتخاب وزیر نفت و احزاب سنی بر سر انتخاب وزیر آموزش و پرورش اختلاف‌نظر جدی دارند.

2️⃣ در حالی که انتقادها درباره رفتارهای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان هند ادامه دارد، رسانه‌ها از مرگ ۲ نوزاد مسلمان به دلیل عدم پذیرش مادران آن‌ها در بیمارستان‌ها در این کشور به بهانه مقابله با شیوع کرونا خبر دادند.

3️⃣ دولت عربستان تعلیق اقامه نمازهای پنجگانه و نماز تراویح در حرم شریف مکه مکه و در مسجد النبی در مدینه منوره را در ماه مبارک رمضان تمدید کرد.

4️⃣ «بنیامین نتانیاهو» در سخنانی از تهدید ایران علیه این رژیم سخن گفت و اضافه کرد: «ما مصمم به پاسخگویی به آن هستیم. بیش از هر زمان دیگر به دنبال محافظت از آمادگی خود برای مقابله با هرگونه خطر در نزدیکی مرزها یا دورتر از آن هستیم.»

5️⃣ یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق صبح امروز از انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی گشتی الحشد الشعبی خبر داد که بر اثر آن ۶ نفر شهید و زخمی شدند.

6️⃣ یکی از فرماندهان شبه نظامیان کُرد با اشاره به عملیات نظامی قریب‌الوقوع ترکیه در شمال و شرق سوریه، ادعا کرد که آنکارا در پی انتقال ویروس کرونا به این مناطق است.

7️⃣ سفارت سوریه در لبنان از آمادگی خود برای کمک به سوری‌هایی خبر داد که اکنون مقیم لبنان هستند و تمایل به بازگشت به کشور خود دارند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه