فرمانده سپاه پاسداران: هدف قراردادن نیروهای آمریکا در صورت ایجاد خطر برای کشتی‌های ایران

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از منطقه نازعات و جزایر ایرانی خلیج فارس به تهدیدهای روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد.

♦️ فرمانده سپاه پاسداران: هدف قراردادن نیروهای آمریکا در صورت ایجاد خطر برای کشتی‌های ایران

❇️ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از منطقه نازعات و جزایر ایرانی خلیج فارس به تهدیدهای روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد. دونالد ترامپ دیروز مدعی شده بود در صورتی که نیروهای ایرانی موجب ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های آمریکایی شوند آنها را مورد هدف قرار خواهند داد.

❇️ سرلشکر سلامی در واکنش به لفاظی‌های آمریکا گفته است: «ما نیز به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.»

❇️ سلامی افزوده است که امنیت منطقه خلیج فارس جزئی از استراتژی ایران برای دفاع از منافع کشور در دریا است و ماجرای هفته گذشته هم ناشی از آشفتگی و بی انظباطی عملیاتی در واحدهای نظامی آمریکا در دریا بود که نشان دهنده ضعف این کشور در فرماندهی و کنترل آنها بر واحدهای نظامی‌شان به دلیل بحران کرونا در آمریکا است.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-iran-military-guards/guards-chief-u-s-warships-will-be-destroyed-if-threaten-irans-interests-in-gulf-idUSKCN2251GI?il=0)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه