آمریکا همچنان به دنبال براندازی

اریک الدمان، دستیار معاون رئیس‌جمهور در حوزه امنیت ملی در دوران جرج دبلیو بوش و سفیر اسبق آمریکا در ترکیه، طی یادداشتی در فارن‌افرز مورخ 26 فروردین 1399 ابراز کرده است که ماهیت انقلابی ایران سبب شکست سیاست تغییر رفتار شده و آمریکا راهی جز براندازی جمهوری اسلامی ندارد.

♦️ آمریکا همچنان به دنبال براندازی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 اریک الدمان، دستیار معاون رئیس‌جمهور در حوزه امنیت ملی در دوران جرج دبلیو بوش و سفیر اسبق آمریکا در ترکیه، طی یادداشتی در فارن‌افرز مورخ 26 فروردین 1399 ابراز کرده است که ماهیت انقلابی ایران سبب شکست سیاست تغییر رفتار شده و آمریکا راهی جز براندازی جمهوری اسلامی ندارد.

🔹 نویسنده به دولت آمریکا پیشنهاد می‌کند که با حمایت مالی پنهانی، ارائه فناوری‌های دریافت اینترنت، دیپلماسی عمومی فعال در حوزه حقوق بشر، جذب نیروهای درون نظام و افزایش بودجه رسانه‌های فارسی‌زبان معاند، به حمایت از براندازان بپردازد.

🔸 این یادداشت نشان‌گر وجود اختلاف‌نظرهایی میان جریان‌های همسو با دولت آمریکا نسبت به سیاست خارجی این کشور در رابطه با ایران است. طیفی از نظرات که از تغییر بنیادین رفتار تا تغییر ساختار را شامل می‌شود. گرچه به نظر می‌رسد حداقل تا پایان دوره اول ترامپ، هدف اصلی سیاست «فشار حداکثری» کسب اهرم‌هایی برای مذاکره با ایران باشد.

🔸 در واقع هدف انتشار چنین یادداشت‌هایی را می‌توان بیشتر تقویت جناحی در دولت آمریکا دانست که به فشار بر ایران در حوزه مسائل داخلی تمایل داشته، از تبلیغات منفی رسانه‌ای به عنوان یک ابزار فشار بهره می‌برد و از براندازان نیز در راستای اهداف آمریکا، استفاده ابزاری می‌کند.

✅ رسانه‌های داخل کشور با اشاره به چنین مواردی می‌بایست مقاصد منفعت‌طلبانه آمریکا از توطئه و آشوب‌افکنی را برای مخاطبان داخلی تبیین نمایند. علاوه بر این، اشاره به مداخله‌جویی‌ها و عهدشکنی‌های آمریکا می‌تواند بخشی از دیپلماسی عمومی ایران باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه