منطقه در یک نگاه ( ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره تنش‌های دریایی اخیر آمریکا و ایران در منطقه خلیج فارس از این دو کشور خواست، خویشتندار باشند.

2️⃣ منابع محلی در استان الانبار از ورود چندین کامیون حامل مصالح ساختمانی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در راستای بازسازی یا توسعه این پایگاه خبر دادند.

3️⃣ شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد که دادستانی رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای آغاز یک تحقیق جدید در پرونده اخلال در سهام بورس است که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت داده می‌شود.

4️⃣ یک روزنامه لیبیایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که ابوظبی از فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان خواسته تا برای حمایت از حملات «خلیفه حفتر» به «طرابلس» پایتخت لیبی، نیروی نظامی ارسال کند.

5️⃣ روزنامه عراقی «الصباح» نوشت که الکاظمی با خواسته‌های فراکسیون‌های شیعه در خصوص تغییر اسامی برخی وزرای پیشنهادی از جمله وزیر خارجه و وزیر ورزش و جوانان موافقت کرده است.

6️⃣ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که آتش‌بس باید در عمل باشد نه در گفتار.

7️⃣ وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن تصمیم تل‌آویو برای الحاق اراضی کرانه‌ باختری را به مثابه مرگ راهکار دو دولتی و از بین رفتن فرصت صلح دانستند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه