91 درصد آمریکایی‌ها این کشور را رهبر جهان می‌دانند

موسسه نظرسنجی پیو همزمان با بحران کرونا به سنجش افکار عمومی آمریکا در مورد رهبری جهانی این کشور و نحوه نگاه به چین به عنوان رقیب آمریکا پرداخته است.

♦️ 91 درصد آمریکایی‌ها این کشور را رهبر جهان می‌دانند

❇️ موسسه نظرسنجی پیو همزمان با بحران کرونا به سنجش افکار عمومی آمریکا در مورد رهبری جهانی این کشور و نحوه نگاه به چین به عنوان رقیب آمریکا پرداخته است.

❇️ بر این اساس 91 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که رهبری جهانی این کشور برای جهان مناسب‌تر است. 83 درصد آمریکا را قدرت نظامی پیشرو و 59 درصد این کشور را رهبر اقتصادی جهان می‌دانند.

❇️ بحران کرونا نگاه منفی مردم آمریکا به چین را تشدید کرده است. 66 درصد آمریکایی‌ها نگاه منفی به چین دارند در حالی که تنها 26 درصد از آنها نگاه مثبتی دارند. این نگاه منفی، در میان جمهوری‌خواهان بیشتر از دموکرات‌ها مشاهده می‌شود.

❇️ 59 درصد مردم آمریکا کشور خود را اقتصاد پیشرو جهانی می‌دانند و 30 درصد از آنها کشور چین را در چنین جایگاهی تصور می‌کنند.

منبع

(https://www.pewresearch.org/global/2020/04/21/u-s-views-of-china-increasingly-negative-amid-coronavirus-outbreak/?utm_content=bufferd8676&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه