نیویورک تایمز: بازگشت آمریکا به برجام برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از برنامه مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای به عنوان شریک خبر داد تا از این طریق ممنوعیت صادرات تسلیحات متعارف به ایران تمدید شود.

♦️ نیویورک تایمز: بازگشت آمریکا به برجام برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه

❇️ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از برنامه مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای به عنوان شریک خبر داد تا از این طریق ممنوعیت صادرات تسلیحات متعارف به ایران تمدید شود.

❇️ طبق توافق هسته‌ای ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی متعارف به ایران از اکتبر سال 2020 (مهر ماه) برداشته خواهد شد. مقامات آمریکا قصد دارند قطعنامه‌ای جهت تمدید این ممنوعیت به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهند.

❇️ به گزارش نیویورک تایمز، با توجه به مخالفت احتمالی روسیه و چین با چنین قطعنامه‌ای، آمریکا اعلام خواهد کرد که به عنوان شریک در توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند تا بتواند مکانیسم ماشه تعبیه شده در توافق هسته‌ای را فعال کرده و تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگرداند.

❇️ بر این اساس آمریکا به دنبال این است که تمامی کشورها را ملزم به عدم فروش تسلیحات متعارف به ایران کند. هدفی که با خروج آمریکا از برجام تحقق آن بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد.

منبع

(https://www.nytimes.com/2020/04/26/world/middleeast/us-iran-nuclear-deal-pompeo.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه