منطقه در یک نگاه ( ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در سفری به کربلا، برای بازگرداندن چهار گردان جداشده از الحشد الشعبی با افراد قابل اعتماد مرجعیت در کربلا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

2️⃣ اعتراضات اقتصادی در لبنان شب گذشته نیز در شهرهایی نظیر طرابلس به خشونت کشیده شد. براساس اعلام رسانه‌ها، ۴۰ نیروی نظامی از جمله ۶ افسر زخمی شده‌اند.

3️⃣ وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز اعلام کرد آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

4️⃣ «خلیفه حفتر» پس از یک سال حمله و عملیات نظامی ناکام برای اشغال پایتخت، با ادعای اینکه توافق «الصخیرات» با «دولت وفاق ملی» لیبی منسوخ شده، خود را حاکم این کشور اعلام کرد.

5️⃣ مقامات افغانستان از اهدای ۲ هزار کیت تشخیص کرونا از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ۲۰ هزار فرد مشکوک در این کشور خبر دادند.

6️⃣ شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه، امروز (سه‌شنبه)، در منطقه «رأس العین» در شمال شرق سوریه با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری‌ها، ۶ نفر کشته و چهار تن زخمی شدند.

7️⃣ «مظهر الجبوری» از نمایندگان پارلمان عراق گفت که میان گروه‌های سیاسی با «مصطفی الکاظمی» بر سر کابینه توافق صورت گرفته و پنج‌شنبه هفته جاری جلسه پارلمان برای رأی به کابینه وی تشکیل می‌شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه