استناد به بیانیه خروج آمریکا از برجام برای پاسخ به ادعای کنونی «شراکت در توافق»

ریچارد جانسون مسئول بخش عدم اشاعه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران باراک اوباما در رشته توئیتی ادعای فعلی آمریکا مبنی بر شراکت این کشور در توافق هسته‌ای و حق استفاده از مکانیسم ماشه را رد می‌کند.

♦️ استناد به بیانیه خروج آمریکا از برجام برای پاسخ به ادعای کنونی «شراکت در توافق»

❇️ ریچارد جانسون مسئول بخش عدم اشاعه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران باراک اوباما در رشته توئیتی ادعای فعلی آمریکا مبنی بر شراکت این کشور در توافق هسته‌ای و حق استفاده از مکانیسم ماشه را رد می‌کند. جانسون نوشته است که عنوان بیانیه خروج آمریکا از برجام به وضوح خلاف این ادعا است. عنوان چنین بوده است: «توقف شراکت آمریکا در برجام…»

❇️ جانسون همچنین اضافه کرده است که برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه و مایک پومپئو وزیر خارجه در مقاطع زمانی مختلف صراحتاً بر پایان شراکت آمریکا در توافق هسته‌ای تأکید کردند.

❇️ جانسون نوشته است: «مطمئن هستم این استدلال (از سوی وزارت خارجه) مطرح خواهد شد که قطعنامه 2231 اسامی شرکا را نام برده است و اصطلاح شریک اولیه استفاده خواهد شد تا به کار بردن مکانیسم ماشه توجیه شود. همچنین مطرح خواهد شد که هیچ مکانیسم خروجی در توافق وجود ندارد. من فکر نمی‌کنم که اروپا و روسیه و چین این استدلال را قبول کنند.»

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین

(http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw)🌿

ارسال دیدگاه