منطقه در یک نگاه ( ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد، این کشور حق آزادی بیان و تظاهرات را محفوظ می‌داند، اما اجازه بی‌ثباتی امنیتی را نمی‌دهد.

2️⃣ شورای انتقالی جنوب یمن، تحت حمایت امارات از مذاکره با ائتلاف عربی برای برچیدن تمامی ایست‌های نظامی در مرکز استان سقطری خبر داد.

3️⃣ ۱۳۰ عضو پارلمان انگلیس با ارسال نامه‌ای از نخست‌وزیر این کشور خواستند در صورت پیشبرد طرح «بنیامین نتانیاهو» در الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی، تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی وضع شود.

4️⃣ رئیس کمیته اجرایی «ساف» اعلام کرد، تشکیلات خودگردان در پیام‌هایی به چندین کشور، از آن‌ها خواسته که به رژیم صهیونیستی اجازه ندهند طرح آپارتایدی خود درباره الحاق اراضی کرانه باختری را اجرایی کند.

5️⃣ نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، عملیات تروریستی علیه الحشد الشعبی را تلاش ناکام برای سوء‌استفاده از درگیری‌های سیاسی جاری کشور دانست.

6️⃣ «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، کمک صندوق بین‌المللی پول به لبنان مجانی نیست بلکه مشروط به گام‌های اصلاحی دولت این کشور و اجازه نظارت بر اقتصاد است.

7️⃣ خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، امروز، گزارش کرد که به دنبال انفجار یک مین در منطقه «تل ابیض» در شمال استان رقه سوریه، یک خودروی متعلق به عناصر گروهک «احرارالشام» که از حمایت ترکیه برخوردارند، منفجر شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه