آمریکا به دنبال کاهش وابستگی اقتصادی به چین

برخی مقامات آمریکایی از برنامه دولت این کشور برای تسریع در برنامه‌های قطع وابستگی اقتصادی به چین خبر داده‌اند. بر این اساس آمریکا به دنبال این است که زنجیره تأمین و تولید شرکت‌های آمریکایی از مبدأ چین را قطع کند.

♦️ آمریکا به دنبال کاهش وابستگی اقتصادی به چین

❇️ برخی مقامات آمریکایی از برنامه دولت این کشور برای تسریع در برنامه‌های قطع وابستگی اقتصادی به چین خبر داده‌اند. بر این اساس آمریکا به دنبال این است که زنجیره تأمین و تولید شرکت‌های آمریکایی از مبدأ چین را قطع کند.

❇️ کیت کراچ معاون اقتصادی وزارت خارجه آمریکا گفته است که ما طی سالهای اخیر در حال کار روی کاهش وابستگی به چین بوده‌ایم ولی حالا این ابتکار را تسریع خواهیم بخشید. او اضافه کرده است که این موضوع برای امنیت آمریکا کلیدی است و دولت به زودی می‌تواند اقدامات در این زمینه را اعلام کند.

❇️ دولت آمریکا به دنبال فشار به شرکت‌های آمریکایی است تا فرایند تأمین قطعات و تولید را خارج از چین انجام دهند. مشوق‌های مالیاتی از جمله اقدامات آمریکا در این زمینه خواهد بود.

❇️ چین بر 28 درصد از کالاهای تولیدی جهان اثرگذار است و به نظر می‌رسد آمریکا کار بسیار سختی برای اقناع شرکت‌های آمریکایی و کاهش وابستگی به چین خواهد داشت.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-china/trump-administration-pushing-to-rip-global-supply-chains-from-china-officials-idUSKBN22G0BZ)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه