آغاز دوباره مذاکرات احزاب کرد سوریه

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به آغاز دوباره مذاکرات شورای ملی کردهای سوریه(KNC) و حزب اتحاد دموکراتیک کردستان(PYD) با هدایت و نظارت آمریکا پرداخته است.

♦️ آغاز دوباره مذاکرات احزاب کرد سوریه

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به آغاز دوباره مذاکرات شورای ملی کردهای سوریه(KNC) و حزب اتحاد دموکراتیک کردستان(PYD) با هدایت و نظارت آمریکا پرداخته است. مذاکراتی که البته پیش از این و در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF)، از آغاز آن خبر داده بود.

🔸 شورای ملی کردهای سوریه، جریانی نزدیک به مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق است که با ترکیه نیز روابط مناسبی دارد. KNC از سال ۲۰۱۲ و پس از قدرت‌گیری حزب اتحاد دموکراتیک کردستان که به حزب کارگران کردستان(PKK) نزدیک است، با PYD دچار اختلاف شد. تنش در روابط این دو حزب کرد، پس از حملات ترکیه به شمال سوریه، افزایش یافته است.

🔸 یک مقام آگاه در گفت‌وگو با المانتور به آغاز نخستین دور گفت‌وگوها بین KNC و PYD، در آوریل گذشته و در پایگاه نظامی آمریکا در الحسکه و با حضور ويليام ريبوک، معاون فرمانده ائتلاف جهاني مبارزه با داعش و مظلوم عبدی اشاره می‌کند.

🔸 این مقام آگاه می‌افزاید: «KNC و PYD بر اساس پیش‌نویسی که آمریکا ارائه کرده پس از چهار دیدار توافق کرده‌اند که سوریه دولتی فدرال، دموکراتیک و کثرت‌گرا باشد و مناطق کردستان از یک واحد سیاسی و جغرافیایی یکپارچه تشکیل شود».

🔸 یک تحلیلگر سیاسی از واشنگتن نیز در گفت‌وگو با المانیتور بیان می‌کند که تلاش آمریکا برای اتحاد کردها، بخشی از یک پروژه مهم برای مناطق شرق فرات است که براساس آن شمال غرب این مناطق در کنترل نیروهای مورد حمایت ترکیه و شمال شرق آن در کنترل کردها قرار خواهد گرفت.

🔸 این تحلیلگر معتقد است بازدیدهای مکرر ریبوک و تیمش و همچنین اقامت طولانی آن‌ها در مناطق شرقی فرات، حاکی از تلاش ویژه آمریکا برای حل اختلافات کردها و به دنبال آن مشارکت آن‌ها در گفت‌وگوهای ژنو است.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/04/syria-kurdish-talks-united-states-reconciliation-dispute.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه