نشریه محافظه‌کار آمریکایی: براندازی جمهوری اسلامی، نه ممکن و نه مفید است

نشریه آمریکایی «امریکن کانسروتیو» در واکنش به یادداشت اخیر نشریه فارین‌افرز مبنی بر لزوم حمایت آمریکا از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، به نقد سیاست براندازی پرداخته است.

♦️ نشریه محافظه‌کار آمریکایی: براندازی جمهوری اسلامی، نه ممکن و نه مفید است

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 نشریه آمریکایی «امریکن کانسروتیو» در واکنش به یادداشت اخیر نشریه فارین‌افرز مبنی بر لزوم حمایت آمریکا از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، به نقد سیاست براندازی پرداخته است. در این یادداشت آمده است معنایی که عموماً از سیاست «تغییر رژیم» در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا به ذهن متبادر می‌شود، حمله به عراق یا حمایت از مبارزان مسلح در لیبی است ولی جناح «بازها» در آمریکا در پی گزینه‌هایی بدون حمله نظامی به ایران هستند، مانند کودتا یا شورش داخلی.

🔹 این مقاله بیان می‌دارد که سیاست براندازی در مورد ایران مفید نیست زیرا چیزی جز جنگ و آوارگی در پی نخواهد داشت. همچنین چنین گزینه‌ای برای آمریکا اولاً ممکن نیست زیرا به تناسب هزینه گزاف براندازی، هیچ چشم‌اندازی برای تغییر حکومت وجود ندارد. ثانیاً مفید نیست زیرا ممکن است حاکمیت جایگزین رویکرد خصمانه‌تری در مقابل آمریکا در پیش بگیرد.

🔸 این مقاله در پایان یادآور می‌شود که ایرانیان نمی‌خواهند کشورشان به سوریه، عراق یا لیبی دیگری بدل شود. پس گرایشی به رویکرد «تغییر رژیم» آمریکا نشان نخواهند داد. حتی برخی اقشار یا اصناف مانند کارگران نیز که به وضعیت معیشتی اعتراض دارند، می‌دانند که حمایت‌هایی از جنس آن‌چه نومحافظه‌کاران آمریکایی در پی آن هستند، به ضرر آنان است.

منبع

(https://www.theamericanconservative.com/larison/regime-change-is-wrong/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه