منطقه در یک نگاه ( ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ وبگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از روزنامه فرانسوی «لوموند»، امروز گزارش کرد که ۳ هزار عنصر مسلح داعشی در شمال شرق عراق فعالیت دارند که از سوریه به عراق نفوذ کرده‌اند.

2️⃣ سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب ادعاها درباره اتباع افغان، گفت که امروز در یادداشتی رسمی به سفارت افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط ایرانی برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده اعلام شد.

3️⃣ وزارت خارجه یونان امروز از انتصاب نماینده ویژه خود در امور سوریه خبر داد.

4️⃣ سخنگوی حماس قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری را خطرناک‌ترین عملیات یهودی‌سازی خواند و خواستار بازگذاشتن دست مقاومت در این منطقه به همراه خروج از توافق اسلو و لغو شناسایی رژیم صهیونیستی شد.

5️⃣ «نیروهای دموکراتیک سوریه» از کشته شدن چهار نفر از عناصر خود در شمال سوریه طی درگیری با تروریست‌های مورد حمایت ترکیه، خبر دادند.

6️⃣ رژیم اشغالگر صهیونیستی در ادامه تجاوز رومزه خود به نوار غزه، امروز چهارشنبه مرزهای شمال و شرق این باریکه را گلوله‌باران کرد.

7️⃣ «عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق امروز چهارشنبه گفت که بزودی دو گذرگاه «زرباطیه» در استان واسط و «مندلی» در استان دیالی واقع در مرز ایران به منظور انجام مبادلات تجاری بازگشایی می‌شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه