منطقه در یک نگاه ( ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از وی برای سفر به عراق، دعوت کرد.

2️⃣ دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای آمریکایی پایگاه «میدان نفتی العمر» را توسعه می‌دهند و همچنین به دنبال احداث پایگاه جدیدی در منطقه «الجزرات» در غرب استان دیرالزور سوریه هستند.

3️⃣ رئیس فراکسیون پارلمانی «الفتح» تصریح کرد که واشنگتن نباید تشکیل کابینه «مصطفی الکاظمی» را پیروزی‌ای برای خود محسوب کند؛ بلکه قوای سیاسی عراق منفعت ملی را بر امور دیگر ترجیح دادند.

4️⃣ منابع لیبیایی گزارش دادند که شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» با بیش از هشتاد موشک، فرودگاه «معیتیقه» را هدف قرار دادند.

5️⃣ شورای امنیت ملی افغانستان با اعلام آزادی یک‌هزار زندانی طالبان از زندان‌های این کشور، از طالبان خواست برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس، اقدام فوری انجام دهد.

6️⃣ مشاور سابق سفارت دولت مستعفی یمن در ریاض خبر داد که عربستان سه ماه است که تمام کمک‌های مالی خود به تعدادی از سیاستمداران، اصحاب رسانه و افراد سرشناس وابسته به دولت مستعفی یمن را قطع کرده است.

7️⃣ مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا ضمن بیان اینکه واشنگتن از دولت جدید عراق حمایت می‌کند، گفت که استفاده از سلاح باید در انحصار حکومت عراق باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه