انتشار کرونا؛ توطئه جدید ریاض – ابوظبی در یمن

عربستان و امارات که از سال 2015 با اعمال کنترل شدید بر گذرگا‌ه‌های زمینی، دریایی و فرودگاه‌های یمن و ممانعت از ورود اقلام غذایی و دارویی منادی فاجعه‌ای انسانی برای این کشور بوده‌اند، اکنون با بازگشایی و تشدید فعالیت در گذرگاه‌ها به‌دنبال انتشار کرونا و خلق فاجعه‌ای جدید در یمن هستند.

♦️ انتشار کرونا؛ توطئه جدید ریاض – ابوظبی در یمن

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻عربستان و امارات که از سال 2015 با اعمال کنترل شدید بر گذرگا‌ه‌های زمینی، دریایی و فرودگاه‌های یمن و ممانعت از ورود اقلام غذایی و دارویی منادی فاجعه‌ای انسانی برای این کشور بوده‌اند، اکنون با بازگشایی و تشدید فعالیت در گذرگاه‌ها به‌دنبال انتشار کرونا و خلق فاجعه‌ای جدید در یمن هستند.

🔸در حالی عربستان و امارات در ششمین سال تجاوز و محاصره، فعالیت روزانه و طبیعی در گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های یمن را آزاد کرده‌اند که شاهد دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه و بسیار محدود کننده‌ای در کشورهای مختلف دنیا از جمله عربستان و امارات در راستای مهار ویروس کرونا هستیم.

🔸اراده عربستان و امارات برای انتشار ویروس کرونا در یمن زمانی واضح‌تر می‌شود که این دو کشور تعداد پروازهای اخیر به فرودگاه عدن را از حداکثر دو پرواز در هفته به 4 و 6 پرواز افزایش داده‌اند، کمترین اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را در جنوب یمن لحاظ نمی‌کنند، مزدوران آفریقایی مشکوک به کرونا را بدون کنترل بسمت جبهه‌ها و شهرهای مختلف یمن روانه کرده و ماسک‌های آلوده را بر فراز شهرهای حدیده، محویت و صنعا فرو می‌ریزند.

🔸بازی موش و گربه ریاض-ابوظبی با مزدوران یمنی‌شان از یکسو و نقش پررنگ آن‌ها در مصائب پنج سال اخیر مردم یمن از طریق جنگ و محاصره نشان می‌دهد که هیچ ابایی از انتشار کرونا و شروع تجاوزی جدید در یمن ندارند. این در حالی است که نابودی زیرساخت‌های بهداشتی- درمانی یمن آستانه آسیب‌پذیری آن در برابر شیوع کرونا را افزایش داده و از طرفی بیشتر مردم آن نیز کارگرانی روزمزد هستند که چاره‌ای جز فعالیت روزانه در اماکن عمومی ندارند.

🔸با وجود همه کمبودها اما از آنجا که انصارالله همه توان خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده و هماهنگی لازم را به‌عمل آورده است به نظر می‌رسد این توطئه سعودی-اماراتی نهایتا بیشترین آسیب را برای مناطق اشغالی جنوب یمن رقم بزند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه