بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به دنبال تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران

ریچارد گلدبرگ و مارک دوبوویتز کارشناسان ارشد بنیاد نومحافظه‌کار دفاع از دموکراسی‌ها در یادداشتی کشورهای اروپایی را به همراهی با آمریکا در تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران دعوت کردند.

♦️ بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به دنبال تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران

❇️ ریچارد گلدبرگ و مارک دوبوویتز کارشناسان ارشد بنیاد نومحافظه‌کار دفاع از دموکراسی‌ها در یادداشتی کشورهای اروپایی را به همراهی با آمریکا در تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران دعوت کردند.

❇️ این یادداشت، برنامه مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا برای این منظور را دارای دو مرحله دانسته است. مرحله اول، پیشنهاد یک قطعنامه جدید برای تمدید ممنوعیت است که انتظار می‌رود روسیه و چین با آن مخالفت کنند. به ادعای نویسندگان یادداشت، روسیه و چین به دنبال فروش تسلیحات به ایران در قالب رقابت‌های موسوم به «قدرت بزرگ» برای مقابله با آمریکا هستند.

❇️ مرحله دوم طرح پومپئو، پیش‌دستی در مقابل روسیه و چین و استفاده از مکانیسم ماشه است. یادداشت مدعی است که آمریکا با وجود خروج از برجام به موجب قطعنامه 2231 به عنوان دولت شریک و یکی از اعضای ابتدایی توافق محسوب شده و می‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

❇️ نویسندگان یادداشت، کشورهای اروپایی را با یک انتخاب مهم مواجه می‌دانند، اینکه با درک رقابت «قدرت بزرگ» و برای جلوگیری از پیروزی‌های راهبردی چین و روسیه، از اعمال مکانیسم ماشه در جهت اهداف استراتژیک مشترک حمایت کنند.

منبع

 (https://www.fdd.org/analysis/2020/05/07/extend-the-arms-embargo-on-iran/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه