تلاش چین برای تسریع در روند توسعه اینترنت نسل پنجم

پایگاه اینترنتی چاینا دیلی در گزارشی به بررسی تلاش وسیع دولت چین برای تسریع در روند توسعه اینترنت نسل پنجم خود پرداخته است.

♦️ تلاش چین برای تسریع در روند توسعه اینترنت نسل پنجم

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸 پایگاه اینترنتی چاینا دیلی در گزارشی به بررسی تلاش وسیع دولت چین برای تسریع در روند توسعه اینترنت نسل پنجم خود پرداخته است. در این راستا چین در تلاش است تا روند تجاری‌سازی فن‌آوری 5G را سرعت ببخشد. تعداد 198 هزار ایستگاه 5G ساخته شده و بیش از 50 میلیون مشترک تلفن همراه مجهز به اینترنت نسل پنجم در سراسر چین تا پایان ماه مارس ( اواسط فروردین) پشتیبانی شده‌اند.

🔸 ون کو مدیر بخش اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت و فن‌آوری اطلاعات چین می‌گوید: «تا تاریخ 20 آوریل برای 95 نوع گوشی تلفن همراه 5G مجوز صادر شده است و گوشی‌های 5G با قیمتی کمتر از 2000 یوآن ( 283/3 دلار) وارد بازار شده‌اند.»

🔸 این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در راستای تقویت تحقیقات، توسعه و نوآوری حمایت می‌شود تا انواع مختلف گوشی‌های تلفن همراه مقرون‌به‌صرفه مجهز به فناوری 5G را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند و میزان استفاده از تلفن‌های 5G را از طریق بهینه‌سازی خدمات 5G و کاهش هزینه‌های استفاده از داده افزایش دهند.»

🔸 در گزارش چاینا دیلی آمده است که هزینه‌های بی‌سابقه برای زیرساخت‌های جدید که زمینه‌های کلیدی مانند حمل‌ونقل، انرژی و ارتباطات از راه دور را پوشش می‌دهد به محافظت در برابر تأثیر منفی شیوع کرونا کمک کرده و در میان ‌فشارهای فزاینده، انرژی‌ جدیدی به اقتصاد تزریق می‌کند.

🔸 داده‌های آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین نشان می‌دهد که تجاری‌سازی 5G بین سال‌های 2020 تا 2025 می‌تواند 10/6 تریلیون یوآن خروجی مستقیم اقتصادی و حدود 24/8 تریلیون یوان خروجی غیرمستقیم اقتصادی ایجاد کند.

✅ چین در راستای چشم‌انداز چین 2025 به دنبال به‌کارگیری فناوری‌های بومی نوظهور مانند اینترنت نسل پنجم است. این موضوعی است که طی سال‌های اخیر ذهن مقامات و سیاستمداران غربی به‌خصوص مقامات دولت آمریکا را به خود مشغول ساخته است. تا جایی که وزیر دفاع آمریکا اینترنت نسل پنجم چین را چالش آینده ناتو قلمداد کرده است. توسعه این فناوری نوظهور توسط چین می‌تواند بستر مناقشات جدیدی میان چین و آمریکا باشد.

منبع

(http://global.chinadaily.com.cn/a/202005/04/WS5eaf55cba310a8b241153539.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه