منطقه در یک نگاه ( ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی ضمن تبریک عملیات امروز در شهر «یعبد» جنین که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست شد، اعلام کردند کرانه باختری آتشفشان خشمی است که آرام نخواهد گرفت.

2️⃣ نیروهای دولت مستعفی یمن در ادامه پیشروی به سمت استان أبین، یک اردوگاه وابسته به شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات را به کنترل خود درآوردند.

3️⃣ «علی الحسینی» مسئول محور شمال در سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که طی ماه جاری میلادی، بیش از ۵۰ تروریست داعشی در عراق کشته شدند.

4️⃣ مسئولان محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند در حمله انتحاری در مراسم تشییع جنازه «شیخ اکرم»، از فرماندهان پلیس محلی شهرستان کوزکنر، ۲۴ نفر از جمله عبدالله ملک‌زی، عضو شورای ولایتی این ولایت کشته شده‌اند.

5️⃣ مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز از انجام دهمین گشت مشترک ارتش این کشور با ترکیه در بزرگراه «ام-۴» در استان ادلب سوریه خبر داد.

6️⃣ ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت اخیر ۶۸ بار توافق آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرده و با جنگنده‌های خود حملات مختلفی علیه استان‌های «مأرب» (در مرکز)، الجوف (در شمال) و «البیضاء» (در جنوب) انجام داد.

7️⃣ وزارت خارجه دولت وفاق ملی(غرب لیبی) به بیانیه پنج کشور مصر، قبرس، یونان، فرانسه و امارات درباره لیبی واکنش نشان داده و آن را دخالت آشکار در امور کشورش دانست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه