گاز طبیعی، هدف بعدی آمریکا علیه ایران؟

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از اندیشکده‌های نومحافظه‌کار و نزدیک به دولت آمریکا، در یادداشتی، گاز طبیعی صادراتی ایران را به عنوان هدف بعدی آمریکا در کارزار فشار حداکثری پیشنهاد کرده است.

♦️ گاز طبیعی، هدف بعدی آمریکا علیه ایران؟

❇️ بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از اندیشکده‌های نومحافظه‌کار و نزدیک به دولت آمریکا، در یادداشتی، گاز طبیعی صادراتی ایران را به عنوان هدف بعدی آمریکا در کارزار فشار حداکثری پیشنهاد کرده است.

❇️ در این یادداشت اشاره شده است که 70 درصد مصرف داخلی انرژی ایران از طریق گاز طبیعی است و درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی 3/5 درصد بودجه ایران را تشکیل می‌دهد اما تاکنون به طور آشکار هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته است.

❇️ در ادامه به کشورهای ترکیه، عراق و ارمنستان به واردات‌کنندگان اصلی گاز طبیعی ایران اشاره شده است که به ادعای کارشناس این اندیشکده می‌توانند گاز طبیعی ایران را با گاز طبیعی سایر صادرکنندگان جایگزین کنند.

❇️ یادداشت مدعی است که آمریکا از همه ابزارهای خود در تحریم علیه ایران استفاده نکرده است و باید ترکیه، عراق و ارمنستان را به توقف واردات گاز طبیعی از ایران تشویق کند. ریسک چنین اقدامی برای این کشورها پایین و مزایای اقتصادی و ژئوپلتیکی آن زیاد خواهد بود.

منبع

(https://www.fdd.org/analysis/2020/05/11/us-sanctions-on-iran:-is-natural-gas-next%3F?utm_content=buffer0fe9e&utm_medium=Twitter+(via+Buffer)&utm_source=twitter.com/fdd&utm_campaign=@FDD+via+Buffer+feed)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه