بررسی سیستم انتخاباتی «الکترال کالج» در دادگاه عالی آمریکا

دادگاه عالی آمریکا امروز پرونده‌ای را بررسی خواهد کرد که می‌تواند سیستم انتخاباتی آمریکا را با تغییراتی مواجه سازد. روسای جمهور در آمریکا نه با رأی مستقیم مردم بلکه به طور غیرمستقیم توسط اعضای شورایی به نام «الکترال کالج» در هر ایالت انتخاب می‌شود.

♦️ بررسی سیستم انتخاباتی «الکترال کالج» در دادگاه عالی آمریکا

❇️ دادگاه عالی آمریکا امروز پرونده‌ای را بررسی خواهد کرد که می‌تواند سیستم انتخاباتی آمریکا را با تغییراتی مواجه سازد. روسای جمهور در آمریکا نه با رأی مستقیم مردم بلکه به طور غیرمستقیم توسط اعضای شورایی به نام «الکترال کالج» در هر ایالت انتخاب می‌شود.

❇️ در دوره پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برخی از اعضای ایالت‌ها به تشخیص خود به نامزدی رأی دادند که منتخب اکثریت رأی‌دهندگان ایالت نبود و بعدها مورد جریمه مالی قرار گرفتند. دادگاه عالی امروز این موضوع بررسی می‌کند که اعضای الکترال کالج این اختیار را خواهند داشت که به تشخیص خود رأی دهند یا باید متعهد به نظر احزاب باقی بمانند.

❇️ در دوره پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون با وجود اینکه اکثریت آرای مردمی را از آن خود کرد اما در کسب اکثریت آرای الکترال کالج ناموفق بود و دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شد.

منبع

(https://www.theguardian.com/law/2020/may/12/electoral-college-faithless-electors-us-supreme-court)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه